به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۸۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

خبردنا: حسن عباسی چهره جنجالی اصولگرایان برای توهین به اقشار مختلف حالا دیگر هیچ مرزی برای خود نمی‌شناسد. او تا پیش‌ازاین تنها در توهین به مقامات کشور و سیاسیون شهرت داشت ولی حالا دیگر هیچ قشر و صنفی از سخنان او در امان نیست. عباسی در تازه‌ترین سخنان خود ورزشکاران را مورد خطاب قرار داده است.

 
عباسی در سخنرانی اخیر در دانشگاه علامه طباطبایی به فوتبالیست‌ها گفته: «اگر دین داشتند فوتبالیست نمی‌شدند.» او همچنین در بخشی از سخنانش گفت: «کسی که زنش چادری و آدم دین‌داری باشه اصلا نمیره دنبال فوتبال.» این سخنان وی باعث حواشی زیادی در فضای مجازی شده و واکنش‌های تند اهالی فوتبال و بازیکنان فوتبال را به همراه داشت.

سلبریتی‌های جنجالی اصولگرا در فاز اهانت!

خداداد عزیزی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به سخنان عجیب حسن عباسی در خصوص فوتبالیست‌ها گفت: «بعضی‌ها انگار اگر حرف نزنند و در مورد هر چیزی اظهارنظر نکنند، بقیه میگن اینا لال هستند! آقای عباسی شما چی از زندگی ما فوتبالیست‌ها میدونی؟»

وی در گفت‌وگوی تلفنی در یک برنامه تلویزیونی گفت: «چرا به‌راحتی در مورد فوتبالیست‌ها و خانواده آن‌ها اظهارنظر می‌کنی؟ پشتت به هر جا گرمه برای خودتی، حق نداری در مورد زندگی دیگران حرف بزنی و توهین کنی. پول‌های ایران به خاطر تحریم‌ها در آمریکا بلوکه‌شده اما من 600هزار دلار ارز وارد کشور کردم، کارخانه زدم و 300خانوار را به نان و نوایی رساندم، شما چیکار کردی؟»

یک رسانه نزدیک به جریان اصولگرایی ضمن پرداختن به اظهارات توهین‌آمیز «حسن عباسی و علی‌اکبر رائفی پور» پرداخت. بولتن نیوز ضمن هشدار درباره عواقب خطرناک سخنان رائفی پور و حسن عباسی نوشت: «صرف‌نظر از اینکه به این قُماش و نیز شیوه ورود و مواجهه آن‌ها با مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری، انتقادات بسیاری وارد است، اما اینکه در بازه‌های زمانی خاص و در اقتضائات مختلف، افرادی، چون عباسی و رائفی پور با مطرح کردن مسائل عوام‌فریبانه و سطحی، افکار عمومی را درگیر هتّاکی‌های خودکرده و دوقطبی‌های کاذب و خطرناکی ایجاد می‌کنند، ازجمله مواردی است که باید توسط نهاد‌های ذی‌ربط موردتوجه جدی قرار بگیرد.»

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «تولید کلیدواژه‌ها و گزاره‌های بی‌ادبانه‌ای، چون «بازیگرانِ دوزاری» یا «فوتبالیست‌ها لیاقت شهادت ندارند» توسط اتاق فکر این جریان خاص، اگرچه ظاهراً به جنگ زرگری و دعوای لفظی و چندروزه فی‌مابین منتقدان و طرفدارانِ این به‌اصطلاح اساتیدِ همه‌چیزدان و همه‌فن‌حریف می‌انجامد و نهایتاً نیز فروکِش می‌کند، اما در بلندمدت تأثیرات مخرّب و جبران‌ناپذیری بر لایه‌های عمیقِ بینشی، ارزشی و نگرشیِ جامعه به‌ویژه طیف دلسوز نظام خواهد گذاشت. ازاین‌رو به نظر می‌رسد در پسِ پرده، پروژه‌های کلان‌تری تعریف‌شده و هم‌اکنون در حال پیاده شدن است.»

این رسانه اصولگرا خاطرنشان کرد: «از سوی دیگر، واکنش تند ورزشکاران به صحبت‌های حسن عباسی در حالی صورت می‌گیرد که وی سال‌ها قبل به ساحت مقدّس اهل‌بیت علیهم السّلام توهین کرده و با لحن تأسف باری فرزندان اباعبدالله (ع) را خطاب قرار داده بود! انتظار می‌رود نهاد‌های مسئول هر چه سریع‌تر چاره‌ای برای این مسئله بیندیشند تا در این شرایط حسّاس کشور که مردم با مشکلات عدیده معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و کشور بیش از هر زمان دیگری محتاج وحدت تمام جریانات و گروه‌ها و نیز احتراز از هرگونه تشتّت است، این اساتید جعلی و بیش‌فعال مجازی بیش از این با افکار عمومی و احساسات پاک جامعه بازی نکنند.»

نام:
ایمیل:
* نظر: