به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۸۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
فرماندار لنده :
فرماندار لنده با تاکید بر اینکه اولین مسله در حوزه پیشگیری بحث فعالیت های فرهنگی و توجه به آسیب های اجتماعی در بنیان خانواده ها است ، خاطرنشان کرد : مواد مخدر سبک زندگی ما را هدف قرار داده است و عاملی برای مختل کردن سیستم خانواده ها خواهد بود که اثرات منفی آن در لایه لایه های زندگی تاثیرگذار است.

خبردنا : فرماندار لنده گفت:در بحث مبارزه با مواد مخدر همه ما مسول هستیم و وظیفه داریم که برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نهایت تلاش خود را به کار ببریم.

به گزارش " خبردنا " ، " جلال دانش " که در دومین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده سخن می گفت با بیان این مطلب افزود : در بحث مبارزه با مواد مخدر همه ما مسول هستیم و وظیفه داریم که برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نهایت تلاش خود را به کار ببریم . طلاق، خودکشی، اعتیاد و درگیری ها و خودکشی ها ریشه در ضعف ایمانی دارد و اگر جامعه اسلامی به درستی در این مسیر عمل صالح قرارگیرد به یقین شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

فرماندار لنده با تاکید بر اینکه اولین مسله در حوزه پیشگیری بحث فعالیت های فرهنگی و توجه به آسیب های اجتماعی در بنیان خانواده ها است ، خاطرنشان کرد : مواد مخدر سبک زندگی ما را هدف قرار داده است و عاملی برای مختل کردن سیستم خانواده ها خواهد بود که اثرات منفی آن در لایه لایه های زندگی تاثیرگذار است.

دانش با بیان اینکه نهادهای فرهنگی ما باید دلسوزانه تر عمل کنند و این را یک مجاهدت بدانند و بخشنامه ای برخورد نکنیم ، تصریح کرد : یکی دیگر از کارهای که می توانیم در بحث پیشگیری اجرایی کنیم نا امن کردن فضاهای آلوده و جرم خیز است که امیدواریم در این حوزه موفقیت های بیشتری حاصل شود.

فرماندار لنده گفت : نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، بنیادعلوی و سایر ادارات نسبت به اعطای تسهیلات نسبت به معتادین بهبود یافته همکاری لازم را اجرایی کنند.

این مقام مسئول محلی با تاکید بر اینکه در بحث درمان معتادین باید به خانواده های آسیب پذیر کمک شود و تا زمانی که روند درمانی فرد معتاد تکمیل شود از این خانواده حمایت شود خاطرنشان کرد : در بحث حمایت از کمپ ترک اعتیاد و ایجاد فضایی مناسب برای ترک این بیماران باید همه مشارکت کنیم.

دانش با اشاره به پتانسیل های فضای مجازی افزود : لازم است که متولیان و صاحبان گروه های مختلف در فضاهای مجازی باید مدیریت شوند و از هرگونه توهین و تخریب باید پیشگیری شوند.

فرماندار لنده بر حضور مسئولان بین مردم و شنیدن نقدها و انتقادات منصفانه مردم در جهت اصلاح امورات جامعه تاکید کرد .

در ابتدای این جلسه مسول تنها کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنده گفت:نبود کارخانه های مولد و اشتغالزا باعث افزایش میل جوانان به مواد مخدر شده است.

سیدغفار فتحی گفت: در یکسال گذشته بیش از ٩٧نفر رهجو و بیش از ۴٠نفر بیمار پاک داریم.

مسول کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنده گفت:ایجاد این کمپ در شهرستان، عاملی برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر است.

وی گفت:در صورت واگذاری زمین به سازمان بهزیستی می توانیم در زمینه ساخت مرکز کمپ ترک اعتیاد شهرستان را داشته باشیم.

فتحی گفت:خروج بیمار از مرکز ترک اعتیاد خیلی برای خانواده ها مهم وحیاتی است چرا که خود خانواده در بعد از ترک اعتیاد خیلی مهم است لذا انتظار است که خانواده ها نسبت به شناخت فردی و اجتماعی اعضای خانواده مهم است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: تمامی معتادانی که یک سال از زمان ترک آنان می گذرد تسهیلات قرض الحسنه ۵٠میلیون و ١٠٠میلیونی تومانی به آنان در جهت اشتغالزایی اعطا می شود.

شیرزاد زکی نژاد گفت: انتظار داریم خانواده ها نسبت به آگاهسازی اعضای خانواده نسبت به آثار سو مواد مخدر آگاهی های لازم را فراگیرکنند.

وی گفت: کسانی که اقدام به به کار گیری معلولین و یا افراد بهبود یافته اعتیاد کنند در بحث پوشش های بیمه ای و پرداخت حق بیمه کارفرما تا مادامی که فرد معلول و یا بهبود یافته آنجا مشغول کار باشد تمام هزینه بیمه آن را سازمان بهزیستی تقبل خواهد کرد.

فرماندار شهرستان لنده گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، گروه های جهادی و هیت های مذهبی در راستای فرهنگ سازی برای کاهش میزان مصرف موادمخدر و آسیب های اجتماعی باید با روحیه جهادی وارد شوند تا شاهد کاهش و اثرگذاری این موضوع باشیم.

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان لنده گفت: برگزاری جشن های مختلف با استفاده از گروه های طنز در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار که با استقبال گسترده خانواده ها همراه بود.

شهردار لنده گفت: فضای مجازی یکی از فضاهای رها شده است که همین حوزه باعث بیان اغراض شخصی و توهین به مسولان و دستگاه های اداری است.

سلمان رنجبر تاکید کرد: در فضای مجازی سعی کنیم عملکردها را بیان کنیم و نقدها را به سمت نقدهای منصفانه پیش ببریم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده گفت:مسله مواد مخدر یک مسله فردی است که تحت الشعاع برخی حوادث، فشارهای روحی و روانی، مشکلات خانوادگی شکل می گیرد.

قاضی پرندوار گفت:بحث مواد مخدر سنتی و صنعتی دو مقوله مهم است که در بحث صنعتی یک فرایند پیچیده ای دارند که روز به روز بروز تر و خطرناک تر می شوند.

وی گفت:این اختیار به نیروی انتظامی به خصوص پلیس مبارزه با مواد مخدر داده شد که برخورد قاطع صورت گیرد.

دادستان شهرستان لنده گفت: در بحث مواد مخدر آخرین ایستگاه، دستگاه قضایی است و نیازمند است همه ادارات و نهادهای دیگر در حوزه فرهنگ سازی و مبارزه با آسیب های اجتماعی باید در این حوزه اقدام کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: