به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۸۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
شهردار یاسوج بر لزوم تحقق مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و و با اشاره به مدل های موفق اجرا شده در دنیا، اجرای مدیریت جامع و یکپارچه شهری تحت لوای یک سند قانونی کارآمد و جامع را سبب رشد و شکوفایی شهرها دانست.

خبردنا : همزمان با هفته نکوداشت شهرداری ها و دهیاری ها، نشست هم اندیشی شهرداران کلانشهرها، مراکز استان و شهرهای بالای دویست هزار نفر با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش " خبردنا " به نقل از سایت شهرداری یاسوج ، در این نشست، نستهن مقدم شهردار یاسوج به عنوان یکی از سخنرانان حاضر در جلسه به طرح موضوعاتی در خصوص قوانین و مقررات شهرداری ها و همچنین لزوم توسعه سرمایه گذاری در شهرها و موانع آن پرداخت.

شهردار یاسوج بر لزوم تحقق مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و و با اشاره به مدل های موفق اجرا شده در دنیا، اجرای مدیریت جامع و یکپارچه شهری تحت لوای یک سند قانونی کارآمد و جامع را سبب رشد و شکوفایی شهرها دانست.

وی همچنین خواستار حمایت از شهرداری ها در مراجع قضایی و معافیت از پرداخت هزینه های دادرسی برای شهرداری ها، همچون سایر دستگاهها شد.

مقدم در بخش دیگری از سخنانش به ابهامات اجرایی ماده 101 و 100 پرداخت و خواستار رفع این ابهامات شد.

وی همچنین برای ایجاد وحدت رویه در شهرداری های سراسر کشور، خواستار ابلاغ سرفصل های مشترک برای دفترچه های عوارض شد.

مقدم در بخش دیگری از سخنانش به تبعیض در حقوق و مزایا و همچنین نحوه انتقال کارکنان وزارت کشور اشاره کرد و تاکید داشت که این تبعیض ها در شان و منزلت کارکنان شهرداری ها نیست که مقرر شد این موضوع در کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و در حقوق و مزایا و همچنین نحوه انتقالی کارکنان شهرداری ها بازبینی شود.

همچنین پیشنهاد شهردار یاسوج برای تشکیل کارگروه تخصصی سرمایه گذاری با حضور شهرداری های کلانشهرها مورد توجه قرار گرفت و پذیرفته شد و آمادگی یاسوج برای میزبانی از اولین جلسه این کارگروه از سوی شهردار نیز اعلام شد.

موضوع واگذاری رودخانه های فعال در محدود شهر به مدیریت شهری یکی دیگر از پیشنهادات مقدم در این نشست بود که با استقبال وزیر کشور همراه شد و جز مصوبات این نشست قرار گرفت.

مقدم در بخشی از سخنانش نیز به مشکلات و نیازهای شهر یاسوج پرداخت و درخواست همکاری و مساعدت از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها را داشت.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
معلومه ، شهری که شهردارش مقدم بود، بر سر ساکنان آن شهر،،،،.‌.بود
شهردار بی عرضه،
نام:
ایمیل:
* نظر: