به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۳۹۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

خبردنا: باورهای غلط فرهنگی معمولا در همه کشورها وجود دارد اما این باورهای غلط در فرهنگ های مختلف با هم متفاوت است. مثلا در کشور پرتغال، بیشتر مردم معتقدند که به‌ عقب راه رفتن بدشانسی می آورد یا انگلیسی ها بر این باورند که اگر ابتدای هرماه بگویند «خرگوش خرگوش» برای ۳۰ روز آینده موفق خواهند بود.

 
 

عجیب‌ترین خرافات در کشورهای جهان

از این نوع خرافات ها در کشور خودمان هم وجود دارد و به این دلیل که این باورها دایم در جامعه تکرار می شود و دهان به دهان می چرخد، مردم سعی می کنند به آن ها عمل کنند تا شاید زندگی بهتری داشته باشند. نکته جالب این باورها این جاست که وقتی خرافات رایج در دیگر کشورهای جهان را می خوانید، تازه متوجه می شوید که این فکرها و عقاید تا چه اندازه می توانند نادرست و غیرمنطقی باشند و احتمالا حتی از شنیدن شان تعجب کنید و به نادانی اشخاصی که به آن باور دارند، می خندید. در ادامه به برخی از این باورهای نادرست در کشورهای جهان پرداخته ایم.

هند  - گرفتن ناخن ها در شب

یکی از خرافه های کشور هند این است که می گویند اگر در شب ناخن های خود را بگیرید، اصلا خوب نیست و بد شانسی می آورد. توضیحی که اکنون برای باور نادرست ناخن گرفتن ارائه می دهند این است که در گذشته، چون بسیاری از خانه ها نور و روشنایی نداشته اند، به مردم گفته می شد که از ابزار و اشیای تیز استفاده نکنند زیرا ممکن است به بدن خود آسیب برسانند.

ترکیه  - جویدن آدامس در شب

بر اساس افسانه های ترکی، اگر کسی در شب آدامس بجود، گویی گوشت بدن مرده را می خورد. به همین دلیل، در ترکیه مردم به شدت توصیه و تاکید دارند که هرگز پس از تاریک شدن هوا آدامس نجوید. ریشه این باور به هیچ عنوان مشخص نیست اما تقریبا همه مردم ترکیه از این کار اجتناب می کنند.

ژاپن  -  مخفی کردن انگشت شست

در ژاپن، مردم اغلب انگشتان شست خود را درون مشت شان مخفی می کنند. دلیلش این است که انگشت شست در این کشور «انگشت والدین» نام دارد و بر اساس افسانه ها، هنگامی که در گورستان راه می روید، باید این انگشت را درون دست تا و مخفی کنید تا به این طریق از پدر و مادر خود محافظت و از مرگ آن ها پیشگیری کنید.

رواندا  -  خوردن گوشت بز توسط زنان

در کشور رواندا اعتقاد دارند که زنان نباید گوشت بز مصرف کنند زیرا موجب توقف رشد موها و لجاجت و خیره‌ سری می شود. البته برخی می گویند که این خرافه را مردان باب کرده اند تا خودشان به تنهایی گوشت های بز را میل کنند.

کره جنوبی - خوابیدن در اتاقی با پنکه روشن

مرگ با پنکه یکی از کابوس های شهروندان کره جنوبی به شمار می رود. به همین دلیل آن ها هرگز در اتاقی در بسته که در آن پنکه روشن است نمی خوابند. آن ها تصور می کنند اگر فردی برای زمان طولانی در مقابل باد پنکه دراز بکشد، دچار کاهش دمای بدن، از دست رفتن آب بدن و حتی خفگی می شود.

آمریکا  -  شکسته شدن آینه

آمریکایی ها معتقدند که اگر آینه بشکند، هفت سال بدبختی در راه است. در گذشته، وقتی یک خانواده آمریکایی عزیزی را از دست می‌داد، آینه‌های خانه را می‌پوشاندند تا روح متوفی در آن گیر نیفتد. اگر آینه بشکند بخشی از آینه شکسته را به سنگ قبر می کشند یا قطعات آن را آن قدر می سایند تا پودر شود!

نام:
ایمیل:
* نظر: