به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۹۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
حسینی تاکید کرد که با حجم وسیعی از پروانه های جوانه خوار در روزهای پیش رو مواجه خواهند شد و مقابله با آن در دستور کار کارشناسان مستقر شده در منطقه است.

خبردنا : رییس منابع طبیعی شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد باتشریح آخرین وضعیت عملیات محلول پاشی در جنگل های آفت زده بلوط این شهرستان، اظهارداشت: باتوجه به بحران پیش رو، وضعیت دمایی منطقه و درجه یک و دو بودن لاروها، هیچ اقدامی برای محلول پاشی نداریم و تصمیم قطعی کارشناسان منوط به مبارزه مکانیکی است.

"سید حمید حسینی " در گفت و گو با خبردنا گفت: در روزهای آینده با سیل عظیمی از پروانه برگ خوار مواجه می شویم و این وضعیت باتوجه به تخم ریزی و رشد لاروها ، مناسب محلول پاشی نیست.

وی با بیان اینکه هم اکنون با کارشناسان در محوطه بحرانی جنگل های باشت مستقر هستیم تا بررسی وجود پروانه سفید ماده و نوع مبارزه با آن به پایان برسد، خاطرنشان کرد: فردا در روستای آبدهگاه هم نشست تشریحی عملیات مبارزه مکانیکی یا همان روش نوری را با نیروهای مردمی برگزار می کنیم.

رییس منابع طبیعی شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم کارشناسی امیدوار است باقرار دادن تله های نوری پای درختان بلوط و آموزش به نیروهای مردمی بتوانند در نابودی بخشی از پروانه ها موفق شود اگرچه مبارزه در چنین شرایطی واقعا سخت است.

حسینی تاکید کرد که با حجم وسیعی از پروانه های جوانه خوار در روزهای پیش رو مواجه خواهند شد و مقابله با آن در دستور کار کارشناسان مستقر شده در منطقه است.

به گزارش خبردنا، 18 هزار هکتار از درختان جنگل های بلوط شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط پروانه جوانه خوار نیست و نابود شده است.

تاکنون هیچ اقدام عملی برای مبارزه با این آفت از سوی نهادهای مرتبط در مناطق جنگلی این استان صورت نگرفته است.

کارشناسان فنی معتقدند محلول پاشی در چنین شرایط آب و هوایی و در این فصل از سال هیچ سودی بحال جنگل های بلوط نخواهد داشت.

زمان مبارزه با آفت پروانه جوانه خوار اسفندماه اعلان شده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: