به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۴۰۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی از طرف سازمان نهضت سوادآموزی کشور رسماً این فعالیت‌ها در استان آغاز خواهد شد.

خبردنا: معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ نزدیک ۳۰هزار بی سواد در استان وجود دارد.

به گزارش"خبردنا"، سید حمزه باقری از تلاش‌ها برای کاهش نرخ بی‌سوادی در این استان خبر داد و گفت: شهرستان کهگیلویه بالاترین نرخ بی سوادی و شهرستان گچساران بالاترین نرخ باسوادی کهگیلویه و بویراحمد را دارند.

او می گوید: براساس تحقیقات به عمل آمده بیشترین درصد مشکلات و معضلات اجتماعی مربوط به افراد بی‌سواد است.

به گفته معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، حجم ابلاغی فعالیت‌های سوادآموزی در امسال ۴۸۰۰ تن بود که تمامی آن تحت پوشش قرار گرفت و حجم ابلاغی برای سال آینده ۵۳۰۰ تن است که پس از تشکیل کارگروه واگذاری در استان این حجم به شهرستان ها و مناطق تخصیص می یابد.

باقری می گوید: پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی از طرف سازمان نهضت سوادآموزی کشور رسماً این فعالیت‌ها در استان آغاز خواهد شد.

او به نقش رسانه‌های استان و تاثیرات مثبت عملکرد آنها در کاهش بی‌سوادی اشاره و گفت: رسانه ها صدای گویای مردمی هستند که فریادشان به جایی نمی رسد، و امروز جنگ نرم در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است، پس تعامل اصحاب رسانه و آموزش و پرورش می‌تواند موثر باشد، و رسانه‌ها می‌توانند در زمینه تبین فعالیت‌های سوادآموزی ما را کمک کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: