به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۰۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مناسب سازی و استاندارد شدن تهویه، روشنایی و زیباسازی تونل‌های راه های این استان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و هر چه سریعتر تکمیل شود.

خبردنا: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ راه چهارخطه ای در استان بدون نصب جدا کننده استاندارد زیر بار ترافیک نمی رود.

به گزارش"خبردنا"، عابد محمدی در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها گفت: جاده های کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اعتبارات در حال چهارخطه شدن هستند اما ایمن سازی نمی شوند که مشکل ساز شده و باید این مسأله در دستور کار قرار گیرد.
او می گوید: اعتبارات راهداری کهگیلویه و بویراحمد کفاف ایمنی راه‌های این استان را نمی دهد و این کار در حوزه زیر ساخت است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه کمربندی یاسوج به اصفهان در حال تعریض است گفت: این طرح بدون علائم و نصب کننده چهار خطه می شود و در آینده با مشکلات بیشتری در این جاده روبرو هستیم.
به گفته محمدی، در زمینه تبدیل راه‌های دو خطه به چهارخطه یاسوج به بابامیدان، یاسوج به اصفهان، کمربندی یاسوج _اصفهان، دهدشت به چرام و لیکک به بهبهان با مشکل جدی مواجه هستیم چراکه جداکننده استاندارد نصب نشده است.
او در خصوص مشکل روشنایی تونل "آب اسپید" در جاده یاسوج به بابامیدان هم گفت: این طرح ۶۰ درصد پیشرفت کاری دارد و به زودی لامپ‌های باقی مانده نصب و به بهره برداری می رسد.
 
محمدی با بیان اینکه اجرای هر کیلومتر روشنایی تونل ها ۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد می گوید: اجرا و نصب تهویه تونل ۲.۵ کیلومتری جاده یاسوج به بابامبدان با اعتبارات راهداری امکان پذیر نیست و هنوز در خصوص تونل های این جاده توافق ها بین شرکت زیر ساخت و راهداری کشور انجام نشده است.
 
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مناسب سازی و استاندارد شدن تهویه، روشنایی و زیباسازی تونل‌های راه های این استان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و هر چه سریعتر تکمیل شود.
 
کیامرث حاجی زاده از مسئولان پلیس راه استان خواست زمینه ایجاد قرارگاه پلیس در جاده پاتاوه به دهدشت فراهم شود چراکه بار ترافیکی این جاده در حال افزایش است.
 
او با بیان اینکه یکی از معضلات کهگیلویه و بویراحمد در توسعه نیافتن زیرساخت های لازم، معارضات مردمی است می گوید: به عنوان مثال کمربندی یاسوج به اصفهان که سال‌ها دو خطه بود و ۱۱.۲ درصد تلفات جاده ای استان را به خود اختصاص داده بود، برای چهارخطه کردن این کمربندی اقدام شد و اعتبارات لازم اختصاص یافت هم اکنون در حال چهارخطه و تکمیل شدن است اما در مرحله آسفالت کردن با معارض محلی مواجه شده است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: همچنین ساماندهی ورودی های شهر یاسوج از سمت سرآبتاوه و تلخسرو آغاز شده که متاسفانه با معارضات محلی مواجه شده و باید این مسائل در استان رفع شود البته در برخی مناطق کشور مردم زمین خود را برای راهسازی و جلوگیری از تلفات و از بین رفتن مال مردم در جاده ها وقف می کنند.
 
حاجی زاده می گوید: در حوزه راه ها اعتبارات زیادی به استان اختصاص داده شد اما باید در اجرای طرح های این حوزه تسریع شود.
 
او گفت: نقاط حادثه خیز راه های کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و رفع شوند تا کمتر شاهد از بین رفتن جان و مال مردم باشیم، همه نقاط حادثه خیز اعتبار نمی خواهند و با یکسری اقدامات قابل رفع هستند.
 
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، جاده چرام به دهدشت تا شهریور ماه امسال باید کامل و به بهره برداری برسد و ایمنی لازم برای این جاده نیز ایجاد شود.
 
حاجی زاده می گوید: همچنین در محور پاتاوه به دهدشت تابلوها و گاردریل باید نصب شود، تقاطع های "گندی خوری" در جاده یاسوج به اصفهان که از نقاط حادثه خیز است هر چه سریع تر باید تعیین تکلیف شود.
 
او با تاکید بر اینکه مرحله نخست کمربندی گچساران که ۸۰۰ متر است باید سریعتربهره برداری شود و مرحله دوم که ۱۰ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده و باید به مناقصه گذاشته شود باید هرچه سریع تر آغاز شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: