به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۰۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
احمدزاده با بیان اینکه رفت‌ و آمدهای ماشین‌آلات سنگین برای حمل بوکسیت منفعتی نداشت، ادامه داد: استان هیچ سودی از نفت و گاز نمی‌برد که امیدواریم پتروشیمی گچساران این خلاء را مرتفع کند.

 خبردنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف هفته آینده سرمایه‌گذاران کشورهای عراق و عمان برای سرمایه‌گذاری به استان سفر می‌کنند.

به گزارش " خبردنا " به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمدزاده روز پنجشنبه در دیدار با معاون اقتصادی وزیر کشور با گلایه از آنچه موجب محرومیت کهگیلویه و بویراحمد شده، اظهار داشت: ۸۵ حلقه چاه نفت در شهرستان بهمئی است اما زمانی که فرزندان این منطقه برای کار در میدان نفتی آغاجری مراجعه می‌کنند به عنوان نیروی غیربومی اجازه کار کردن به آنها نمی‌دهند.

وی افزود: همین رفتارها باعث شده که به کهگیلویه و بویراحمد لقب محروم داده شود در حالی که این استان یکی از سرمایه‌دارترین مناطق کشور است اما در حق استان ظلم‌ می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بوکسیت چرام به جاجرم حمل می‌شد و استان نفعی از آن نمی‌برد مردم هم از این شرایط ناراضی بودند که جلوی خروج بوکسیت از استان گرفته و اعلام شد که برای این منطقه کارخانه‌ مواد شوینده یا روغن احداث و جوانان منطقه چرام به کار گرفته شوند تا اجازه برداشت از معدن داده شود.

احمدزاده با بیان اینکه رفت‌ و آمدهای ماشین‌آلات سنگین برای حمل بوکسیت منفعتی نداشت، ادامه داد: استان هیچ سودی از نفت و گاز نمی‌برد که امیدواریم پتروشیمی گچساران این خلاء را مرتفع کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در آن سفر هم خطاب به آقای قالیباف اعلام شد که حقوق از دست رفته کهگیلویه و بویراحمد در صنایع نفت و گاز و آب به استان داده شود.

احمدزاده با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در استان برای رفع محرومیت‌ها، ابراز داشت: احداث جاده برای ۱۳۵ روستا و آبرسانی به ۱۸۰ روستایی که با تنش آبی مواجه هستند اقداماتی است که در حال انجام هستند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از ۲۱۰ میلیارد تومان به ۹۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت، بیان کرد: در دیداری که با وزیر نیرو انجام شده، برای آبرسانی به ۱۰۰ روستا شبکه آب طراحی و ارائه شده که به ۳۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اعتبارات ما در این بخش به بیش از ۹۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از حضور سرمایه‌گذاران عمانی و عراقی در هفته آینده به استان خبر داد و عنوان کرد: عمانی‌ها در خصوص پروازهای فرودگاه یاسوج و گچساران سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در استان گفت: کسانی می‌توانند به استان کمک کنند که شناخت خوبی داشته باشند.

محسن کوشش‌تبار با اشاره به اینکه گام‌های بزرگی برای مطالبه‌گری زیرساخت‌ها در استان برداشته شده، عنوان کرد: ما در سطح ملی در کنار استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

در این دیدار همچنین وضعیت پروژه‌های اقتصادی و میزان پیشرفت آنها بررسی و بر لزوم تسریع در پیشرفت این پروژه‌ها تاکید شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: