به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۰۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
یکی از عمده مشکلات شهروندان در فضای مجازی سوء استفاده از کارت‌های بانکی از سوی مجرمان سایبری است که با راه اندازی این مرکز مردم می‌توانند در هر ساعتی از شبانه روز موارد را به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش داده تا مورد پیگیری قرار گیرد.

 خبردنا : رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز امداد و فوریت‌های سایبری در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده و به هم استانی ها خدمات ارائه می دهد.

سرهنگ سید " مهدی عمران فر " در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: کاهش زمان پاسخ دهی به حملات و جرائم سایبری، کاهش زمان و هزینه وقوع تا کشف جرائم سایبری، ارائه مشاوره و راهنمایی همشهریان از طریق پل‌های ارتباطی، توسعه راهبردهای پیشگیرانه اجتماعی و وضعی در فضای مجازی از جمله اهمیت و ضروریات راه اندازی این مرکز بود.

وی افزود: یکی از عمده مشکلات شهروندان در فضای مجازی سوء استفاده از کارت‌های بانکی از سوی مجرمان سایبری است که با راه اندازی این مرکز مردم می‌توانند در هر ساعتی از شبانه روز موارد را به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش داده تا مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: محافظت و صیانت از هویت و ارزش‌های مادی و معنوی (در فضای مجازی و حقیقی)، تشخیص و واکنش سریع به جرائم سایبری آنلاین و تهدیدات اینترنتی، محافظت از زیرساخت‌ها و سامانه‌های دولتی و کسب و کارهای نوین سایبری استان (استارتاپ ها) از اهداف و ماموریت‌های مهم این مرکز است.

سرهنگ عمران فر ابراز داشت: شهروندان می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و همچنین مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir، بخش مرکز فوریت‌های سایبری، با کارشناسان پلیس فتا ارتباط مستقیم برقرار کرده و ضمن دریافت مشاوره، مواردی، چون کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی، حملات سایبری، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، اعلام تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را گزارش دهند.

وی بیان کرد: از دیگر کارکردهای راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری، مقابله با حمله‌های سایبری در هر ساعت شبانه روز توسط نیروهای موسوم به «رعد» مستقر در پلیس فتای مرکز استان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: