به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۴۱۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

خبردنا: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان آغاز تدریس زبان فرانسه در مدارس توضیح داد.

 
 

زمان آغاز تدریس زبان فرانسه در مدارس

محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش درباره تدریس زبان فرانسه در مدارس گفت: آماری که از استان‌ها و مدارسی که علاقه‌مند هستند اعلام کردیم و لیست آن را به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داده‌ایم، انشاالله دنبال آن هستیم که برنامه‌ها و کتاب درسی برای این اتفاق هر چه سریع‌تر به مدارس اعلام شود. احساس ما این است که به امید خدا و با توجه به قولی که داده‌ایم از مهر امسال این اتفاق عملی شود.

او درباره تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ دانش‌آموزان گفت: با تصویب این قانون قرار بر این نیست که هر مدرسه با نظر خود امتحانات را برگزار کند و اگر این باشد که بسیار اتفاق بدی خواهد افتاد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر قرار باشد تاثیر معدل در کنکور لحاظ گردد مانند پایه دوازدهم که اکنون آزمون هماهنگ و یکسان برگزار می‌شود امتحانات در پایه‌های دیگر نیز به صورت یکسان و دروس نهایی برگزار می‌شود و بحث قرنطینه سوالات مطرح نیز در این موضوع مطرح خواهد شد.

محمودزاده افزود: مدارس در نمرات تاثیرگذار نیستند و حتی مدارس برگزارکننده آزمون‌ها نخواهند بود و تمامی این موضوعات فکر خواهد شد و برای آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

او گفت: اگر قرار بر تاثیرگذاری معدل باشد حتما مانند پایه دوازدهم دقیقا تمامی مراقبت‌های لازم اتفاق خواهد افتاد و وزارتخانه امتحان‌ها را به صورت کشوری برگزار خواهد کرد و مدارس تاثیرگذار در امتحان‌ها نخواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در انتها گفت: آموزش و پرورش به دنبال آن است که عدالت تربیت و آموزشی کاملا در مدارس کشور رعایت شود و حتی مشکلاتی که مدارس محروم گاهی اوقات با آن مواجه هستند را حتما لحاظ خواهد کرد و ارزیابی‌های لازم انجام می‌شود و هبچ دانش‌آموزی چه در مناطق محروم یا مناطق دیگر کشور با مشکل مواجه نخواهند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: