به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۴۱۲۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰

خبردنا: تئوری‌های بسیاری درباره راز عجیب صخره باستانی النسلا در عربستان وجود دارد؛ از فضایی‌ها و آب گرفته تا ابزار لیزری!

راز عجیب صخره باستانی النسلا کنجکاوی افراد زیادی را برانگیخته است. این صخره با دقت بسیار زیادی از وسط شکافته شده‌است. دانشمندان تئوری‌های زیادی را درباره منشاء آن مطرح کردند؛ اما هنوز نمی‌توانند به علت دقیق آن پی ببرند. حتی برخی از این تئوری‌ها به فضایی‌ها اشاره دارد.

تئوری‌های دانشمندان درباره راز یک صخره باستانی

النسلا که در منطقه واحه تیما عربستان سعودی قراردارد، یک پدیده زمین‌شناسی مرموز محسوب می‌شود. این منطقه، قدیمی‌ترین سکونتگاه انسانی در عربستان سعودی است. النسلا از صخره‌های ماسه‌سنگ دوقلو تشکیل شده‌است که در بالای پایه‌های طبیعی قرار دارد.

شکافی عمودی در بین این سنگ قرار دارد که بسیار دقیق است و انگار با پرتو لیزر شکافته شده‌است. دانشمندان هنوز توضیحی برای این سازه زمین‌شناسی ۴۰۰۰ ساله پیدا نکرده‌اند.

تخته سنگ‌ها هر کدام ۶ متر طول دارند. یکی از برجسته‌ترین گلیف‌های حک شده در ماسه‌سنگ تصویر شخصی است که یکی از قدیمی‌ترین نژادهای اسب عربی را هدایت می‌کند.

تئوری‌های دانشمندان درباره راز یک صخره باستانی

تئوری‌های دانشمندان؛ خدای باستان یا لیزر

یکی از عجیب ترین تئوری‌ها درباره منشاء این سنگ‌های کاملا متعادل، بیگانگان فضایی هستند. کاربران فیسبوک این تئوری را مطرح کردند که شاید این برش دقیق توسط فناوری پیشرفته فضایی‌ها صورت گرفته است.

برخی نیز بر این باورند که این پدیده، آفرینش خدایان باستان است. بعضی از افراد معتقدند که این سنگ بر روی یک خط گسل قرار دارد. این نظریه به این موضوع اشاره می‌کند که شکاف در سنگ زمانی ایجاد شد که یک نقطه ضعیف در سنگ، تحت تاثیر صفحات تکتونیکی قرار گرفت.

تئوری دیگر بیان می‌کند که ممکن است، یک مفصل درون سنگ شکافته شده باشد. مفصل سنگ، ناحیه‌ای درون سنگ است که فرسوده می‌شود و سپس سازه بزرگ را جدا می‌کند. اتصالات موجود در سنگ‌های ماسه‌ سنگی مانند به احتمال زیاد باعث شکافته شدن عمودی سنگ می‌شوند.

نظریه بعدی به یک چرخه آب و هوای یخبندان و ذوب اشاره می‌کند. اگر زمانی آب به داخل سنگ نفوذ کرده باشد و سپس یخ زده باشد و بعدا ذوب شده باشد؛ در نتیجه شکافی ایجاد می‌شود و سنگ به دو نیم تقسیم می‌شود.

تئوری جالب دیگر می‌گوید که انسان‌های باستانی، مسئول این شکافتگی هستند. شواهدی وجود دارد که بر طبق آن تمدن باستانی ناشناخته‌ای، تصاویری را در صخره حک کرده اند. ممکن است همین افراد از ابزارهایی برای تقسیم سنگ به دو نیم استفاده کرده باشند تا به این نحو، هنر خود را بیان کرده باشند.

همچنین ممکن است لبه‌های صاف این سنگ در واقع زمانی دندانه‌دار بوده و سپس با گذشت هزاران سال صیقلی شده باشند. ممکن است طبیعت، خلاق‌ترین هنرمند و علت پشت این ماجرا باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: