به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳
عموری از دولتمردان استانی خواست تا مهم‌ترین مشکلاتی که در این جلسه بیان می شود را به دلتمردان کشوری رسانده و در جهت ارتقای روابط تجاری کشور‌ها و در نتیجه عراق با استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنند.

خبردنا: استانداری کهگیلویه و بویراحمد با هیات تجاری کشور عراق تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش"خبردنا"، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست با هیئت تجاری و سرمایه گذاری و فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور عراق گفت: پس از بازدید هیات تجاری عراق از واحد‌های تولیدی استان و برگزاری جلسات رو در رو در ادامه این سفر، یک هدف گذاری کمّی در زمینه صادرات و تجارت بین دو کشور مورد بررسی و توافق قرار خواهد گرفت.

احسان عسکری می گوید: ضرورت دارد سفر هیات تجاری عراق به یاسوج و اعزام هیات تجاری استان به عراق به طور پیوسته ادامه داشته باشد تا مشکلات به نحو بهتری مشخص و برطرف شود.

او گفت: برای پیشبرد کار از طرف استانداری کهگیلویه و بویراحمد یک کارشناس ویژه و اتاق بازرگانی برای پیگیری امور هیئت تجاری عراق تعیین می‌شود.

به گفته معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری،  موضوع حذف یا اصلاح تعرفه‌های گمرکی با جدیت دنبال می‌شود و عراق نیز لازم است که کد اقتصادی کالا‌های مورد نظر را اعلام کند و پس از آن رایزنی نهایی صورت گیرد.

عسکری می گوید: موضوع دریافت اقامت به مدت پنج سال در ایران یا این استان برای تاجران عراقی با جدیت پیگیری می‌شود.

در این نشست کرمی رئیس دانشگاه یاسوج از اعلام امادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان عراقی در ۳۰رشته کارشناسی،۳۰رشته کارشناسی ارشد و ۲۰رشته دکترا خبر داد.

عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز و نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: دولت سیزدهم ایده توسعه روابط تجاری با همسایگان را به عنوان یک اولویت راهبردی در دستور کار خود قرار داده است.

او تمایل کشور عراق را به افزایش روابط تجاری در کشور را به دلیل همجواری این دوکشور و در نتیجه تفاهم‌های فرهنگی وداشتن ۵ مرز با این کشور اعلام کرد و می گوید: بنابراین لازم است دولتمردان مشکلات تجاری میان این دوکشور را برطرف کنند.

عموری از دولتمردان استانی خواست تا مهم‌ترین مشکلاتی که در این جلسه بیان می شود را به دلتمردان کشوری رسانده و در جهت ارتقای روابط تجاری کشور‌ها و در نتیجه عراق با استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنند.

علاء، ولی علی رئیس اتاق بازرگانی استان میسان عراق هم در این جلسه با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پیش روی تجار عراقی بحث تعرفه‌های گمرکی است گفت: چگونه می توانم از بازرگانان عراقی دعوت به سرمایه گذاری در ایران و استان‌ها کنیم در حالی که حساب‌های بانکی عراقی‌های مقیم ایران  مسدود شده است.

او خواستار ایجاد زمینه‌های بیشتر از سوی مسئولان استانی و کشوری از جمله برطرف کردن مشکلات اقامتی و روانی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: