به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۴۱۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند همچنین از عشایر خواست ضمن استقرار در مکان‌های امن از جابجایی و کوچ بپرهیزند و دام‌های خود را از حاشیه رودخانه‌ها دور نگهدارند.

خبردنا: مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد گفت: رگبارهای موسمی از چهارشنبه هفته جاری تا پایان هفته مهمان ناخوانده استان خواهد بود، بارشهایی که ضرورت آمادگی دوچندان مسئولان برای مقابله با این رویداد را دو چندان می کند.

به گزارش"خبردنا"، رضا کاکاوند گفت :  احتمال آبگرفتگی معابر، ایجاد روان آب، رخداد سیلاب در مناطق مختلف این استان وجود دارد.

او می گوید: این سامانه از چهارشنبه ۵ مرداد در استان آغاز و تا جمعه ۷ مرداد ادامه دارد.


کاکاوند از دستگاه‌های امدادی و اجرایی از جمله فرمانداری ها، شهرداری ها، راهداری، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت‌های خدمات رسان برای مقابله با خسارات احتمالی خواست؛ برای چنین شرایطی آمادگی کامل داشته باشند.


کاکاوند به مردم نیز توصیه کرد: از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند همچنین از عشایر خواست ضمن استقرار در مکان‌های امن از جابجایی و کوچ بپرهیزند و دام‌های خود را از حاشیه رودخانه‌ها دور نگهدارند.

او همچنین از مردم خواست از صعود به ارتفاعات خودداری و از حوضچه‌های ماهیگیری، پرورش ماهی و محصولات کشاورزی خودداری کنند.

مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نوع مخاطره در خصوص وضعیت جوی پیش رو را رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد لحظه‌ای شدید، رخداد سیلاب و ریزش تگرگ عنوان کرد.

فرماندار بویراحمد هم گفت: از چهارشنبه و آغاز سامانه بارشی تفرجگاه‌های این شهرستان تخلیه خواهند شد.

مهدوی مطلق می گوید: روز چهارشنبه صبح ورود به آبشار یاسوج، تنگ مهریان ،تنگ گنجه‌ای، پریکدان، تنگ سریز، تنگ سرخ و دهنو از روز چهارشنبه ممنوع می شود.

از روز پنجشنبه هم باید ساکنین تفرجگاه‌ها نسبت به تخلیه همه بسترها و حواشی و اطراف این مناطق اقدام کنند و شهرداری و دهیاری و امور آب نیز تمهیدات لازم را بیندیشند و در صورت مشکل با ناجا هماهنگ باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: