به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۴۲۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
به گفته سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، از تعداد واحدهای صنعتی استان بیش از ۲۱ درصد معادل ۱۱۰ واحد به دلایل مختلف غیر فعال هستند.

خبردنا: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۹ درصد واحد های صنعتی این استان معادل ۴۱۱ واحد هم اکنون فعال و نیمه فعال هستند.

به گزارش"خبردنا"، کریم روزبهان میزان  سرمایه گذاری واحدهای فعال استان را افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیش از ۶ هزار تن در واحد های صنعتی فعال و نیمه فعال هم اکنون به اشتغال مشغول اند.

او تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر استان را ۵۲۱ واحد اعلام کرد و می گوید: سرمایه گذاری  این واحد های صنعتی بیش از ۱۳ هزارو ۹۵۶ میلیارد ریال است.

به گفته سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، از تعداد واحدهای صنعتی استان بیش از ۲۱ درصد معادل ۱۱۰ واحد به دلایل مختلف غیر فعال هستند.

روزبهان می گوید: میزان سرمایه گذاری واحدهای غیرفعال استان هزار و ۵۳۱  میلیارد ریال و اشتغال زمان فعالیت این واحدها ۲ هزار  و ۳۱۱ تن است.

او گفت: هم اکنون بیش از ۳۹۴ طرح صنعتی در مناطق مختلف این استان با فرصت اشتغالزایی ۹ هزار نفر در دست اجراست.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می گوید: برای اجرای این تعداد طرح صنعتی بیش از ۴۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه  برخی از واحد های صنعتی غیر فعال این استان قابلیت احیا دارند ، گفت: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال بیش از ۲۶ واحد صنعتی غیر فعال در استان به چرخه تولید وارد خواهد شد.

به گفته روزبهان، هم اکنون ۷۸ پروانه بهره برداری معدن در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶ معدن فعال و ۳۲ معدن در حال تجهیز و یا غیر فعال هستند.

او می گوید: فعال سازی واحد های راکد یکی از اولویت ها مهم دولت است که کار شناسایی آن ها در استان انجام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: