به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
بیش از ۶۰ درصد از اصناف این شهرستان مستاجر که رکود بازار و انتشار ویروس کرونا موجب شده در تامین اجاره بها، مالیات، حق عضویت سالیانه و عوارض شهرداری دچار زحمت و چالش شوند و بسیاری از اصناف توان پرداخت حتی اجاره بها خود را نداشتند.

خبردنا: رئیس اتاق اصناف گچساران گفت: بارش سیل آسای چند روز گذشته موجب افزایش قیمت برخی از محصولات کشاورزی از جمله تره بار در این شهرستان شده است.

به گزارش"خبردنا"، محمد راهی گفت: محصولاتی که از مناطق سیل زده تامین می شد  به دلیل مسدود شدن راه ها و گل آلود بودن اراضی کشاورزی و عدم امکان برداشت محصول و خسارت‌ها تا حدودی با خلل مواجه شده  که با بهتر شدن وضعیت به روال سابق بر می گردد و کاهش قیمت ها را شاهد خواهیم بود.

او با بیان اینکه افزایش قیمت بیشتر در زمینه گوجه فرنگی، سیب زمینی و هویج بوده و در سایر محصولات افزایش  قیمت آنچنانی نیست، می گوید: امید است با خشک شدن اراضی کشاورزی مناطق سیل زده و بهتر شدن راه‌ها  ارتباطی قیمت‌ها کاهش یابد.

به گفته رئیس اتاق اصناف گچساران، سبزیجاتی که از سایر استان‌ها به شهرستان گچساران وارد می‌شود نیز به واسطه سیل و بارندگی شدید تا حدودی با افزایش قیمت برخوردار بوده اما سایر سبزیجات تولیدی مربوط با شهرستان افزایش نداشته اند.

راهی می گوید: ۶هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در این شهرستان امسال مورد بازرسی قرار گرفت.

او گفت: تخلفات انجام شده به ارزش بیش از یک میلیارد و۴۰ میلیون ریال برآورد شده که اقدامات قانونی مناسب برای برخورد با واحدهای صنفی متخلف انجام گرفته است.

به گفته راهی، ۱۲۵ واحد صنفی متخلف امسال در راستای نظارت بر عملکرد و فعالیت های واحدهای صنفی عرضه کننده کالا و خدمات در این شهرستان شناسایی شد.

رئیس اتاق اصناف گچساران می گوید: درج نشدن قیمت، کم فروشی، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، تداخل صنفی و امتناع از عرضه کالا از جمله این تخلف ها بوده است.

او گفت: امسال ۳۲۴ مورد گزارش مردمی از تخلفات اصناف این شهرستان از طریق مراجعه حضوری و ثبت در سامانه ۱۲۴ به این اتاق رسید که تمام آنها در کمترین زمان بررسی شد.

راهی می گوید: هم اکنون  بیش از ۹ هزار واحد صنفی در این شهرستان عضو اتاق اصناف هستند که از این تعداد بیش از چهار هزارو ۷۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب می باشند.

به گفته رئیس اتاق اصناف گچساران، تاکنون بیش از ۲ هزارو ۸۴۰ واحد صنفی  این شهرستان به دلیل مشکلات اقتصادی، پروانه کسب و کار خود را ابطال کرده و یا تعطیل کرده اند.

او می گوید: نیمی از این تعداد واحد های صنفی از زمان انتشار ویروس کرونا تاکنون تعطیل و اقدام به جمع آوری محل کسب خود کردند.

راهی گفت: بیش از ۶۰ درصد از اصناف این شهرستان مستاجر که رکود بازار و انتشار ویروس کرونا موجب شده در تامین اجاره بها، مالیات، حق عضویت سالیانه و عوارض شهرداری دچار زحمت و چالش شوند و بسیاری از اصناف توان پرداخت حتی اجاره بها خود را نداشتند.

او می گوید: بازرسان واحد صنفی این شهرستان روزانه در۲ نوبت صبح و عصر بر نحوه عملکرد اصناف فعالیت دارند.

به گفته رئیس اتاق اصناف گچساران، پس از شناسایی  واحدهای متخلف در ابتدا به آنها تذکر و اخطار داده می‌شود اما چنانچه این مساله تکرار شود پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: