به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۴۲۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
تورم سالانه استان کهگیلویه و بویراحمد در تیر ماه 47.6 درصد به ثبت رسیده که بالاترین تورم دوازده ماه تیر ماه در میان تمامی استان های کشور محسوب می شود.

به گزارش خبردنا، تورم سالانه کشور در تیر ماه 40.5 درصد به ثبت رسیده است، به عبارت دیگر میانگین سطح عمومی قیمت ها در دوازده ماه منتهی به تیرماه امسال نسبت به میانگین سطح قیمت ها در دورازده ماه منتهی به تیر 1400 بالغ بر 40 درصد افزایش تجربه کرده است.

به مانند شاخص تورم نقطه ای، تورم سالانه نیز نسبت به خرداد ماه افزایشی بوده و روند صعودی به خود گرفته است. تورم سالانه نیز با توجه به تورم های ماهانه اخیر به ثبت رسیده برای چند ماه آتی روندی صعودی خواهد داشت.

تورم سالانه استان کهگیلویه و بویراحمد در تیر ماه 47.6 درصد به ثبت رسیده که بالاترین تورم دوازده ماه تیر ماه در میان تمامی استان های کشور محسوب می شود. استان مازندران نیز با ثبت تورم 46.1 درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. همچین تورم اسلانه استان ایلام نیز در نخستین ماه تابستان جاری 44.8 درصد برآورد شده که در زمره بالاترین تورم های سالانه استانی قرار دارد. بررسی ها نشان می دهد 20 استان کشور در ماه گذشته تورم بالاتری را نسبت به تورم میانگین کل کشور تجربه کرده اند، به عبارت دیگر حدود دو سوم استان ها در ماه گذشته ار منظر تورم سالانه تورم بیشتر را حس کرده اند.

استان سمنان نیز در جایگاه کمترین تورم سالانه به ثبت رسیده در میان استان های کشور قرار دارد، تورم سالانه این استان در تیر 35.4 درصد بوده است. استان های همدان و خوزستان نیز به ترتیب به ثبت تورم 35.9 درصد و 37.4 درصد در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. آمار ها نشان می دهد تنها 8 استان در ماه گذشته تورم سالانه کمتر از 40 درصد را تجربه کرده اند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: