به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

خبردنا: باران کوثری را می‌توانیم از بازیگران خوب و کاربلد سینمای ایران بدانیم. او همچنین از معدود بازیگرانی است که به گریم‌ها و استایل‌های مختلف تن می‌دهد و هراسی از تغییر ظاهرش ندارد. او برای فیلم عرق سرد، که در آن نقش یک ورزشکار را ایفا میکرد، 20 کیلوگرم وزن کم کرد و برای فیلم بی همه چیز دوباره وزنش را بالا برد و گریم سختی را برای این فیلم پذیرفت. اخیرا تصاویری از گریم سنگین او برای ایفای نقش پروین اعتصامی در سریال جدید «شبکه مخفی زنان» منتشر شده که نشان می‌دهد این بازیگر، دوباره داشتن چهره‌ای متفاوت را پذیرفته است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی به خاص‌ترین گریم‌ها و استایل‌های باران کوثری داشته باشیم.

 
 

خاص‌ترین گریم‌های «بارانِ» سینمای ایران

بی همه چیز

خاص‌ترین گریم‌های «بارانِ» سینمای ایران

ایفای نقش نوری با آن گریم سنگین و متفاوت اصلا کار ساده‌ای نبود. باران کوثری برای ایفای نقش در این فیلم وزنش را بالا برد تا چاق‌تر به نظر برسد و گریم یک دختر روستایی به خوبی روی چهره‌اش بنشیند. گریم این بازیگر در بی همه چیز همانموقع هم به شدت مورد توجه قرار گرفت و جسارت باران کوثری برای پذیرفتن چنین گریمی هم مورد تحسین بود.

کوچه بی نام

خاص‌ترین گریم‌های «بارانِ» سینمای ایران

یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های باران کوثری در همین فیلم بوده است. او در کوچه بی نام نقش دختر شر و شیطانی را ایفا می‌کند که یاغی‌گری‌های خودش را دارد و در عین حال تلاش می‌کند دلبر باشد. گریم و استایل او در این فیلم به خوبی روی کاراکترش نشسته و کاراکتر محدثه در این فیلم را ماندگارتر کرده است. باران کوثری برای ایفای این نقش موفق به دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن هم شد.

عرق سرد

خاص‌ترین گریم‌های «بارانِ» سینمای ایران

باران کوثری در این فیلم ایفاگر نقش افروز اردستانی، کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است. موضوعی که باعث میشد این گریم و این نقش باران کوثری بیشتر به چشم آید، کاهش وزن 20 کیلوگرمی او بود. او به عنوان یک کاپیتان فوتسال، اندام متناسبی داشت. مدل موها و آرایش ابروها هم به نوعی بود که کاراکتر او را به درستی توصیف میکرد و تاثیر بسزایی در شکل‌گیری شخصیت افروز داشت.

خون بازی

خاص‌ترین گریم‌های «بارانِ» سینمای ایران

بازیگران کمی هستند که می‌توانند گریم و استایل یک معتاد در فیلم‌ها را بپذیرند. باران کوثری در فیلم خون بازی، که کارگردانش مادرش بود، با گریم متفاوت یک دختر معتاد از طبقه متوسط ظاهر شد. این گریم باران کوثری هم به عنوان یکی از سنگین‌ترین گریم‌هایش شناخته می‌شود. باران کوثری برای ایفای این نقش هم موفق به کسب سیمرغ بلورین شد.

روز سوم

خاص‌ترین گریم‌های «بارانِ» سینمای ایران

این بازیگر توانمند سینمای ایران در فیلم روز سوم، به کارگردانی محمدحسین لطیفی، با استایل و گریم یک دختر جنوبی در بحبوحه‌ی جنگ به تصویر کشیده شد. لباس‌های و شال‌های جنوبی به خوبی روی باران کوثری نشسته بودند و این نقش او را باورپذیر می‌کردند. ظاهر جنوبی باران کوثری در این فیلم بعد از گذشت سال‌ها هنوز در ذهن دوستداران سینما مانده است.

پستچی سه بار در نمی‌زند

خاص‌ترین گریم‌های «بارانِ» سینمای ایران

ایفای نقش یک دختر پررو و سمج، نیازمند گریم متفاوت و خاصی است که بتواند این پررو بودن کاراکتر را به بیننده منتقل کند. باران کوثری در این فیلم نقش دختر صاحب کارخانه‌ای را ایفا می‌کند که از طبقه مرفه جامعه بوده و با استایل و دیالوگ‌هایش هم نشان می‌دهد که حسابی بچه پررو است. موهای کوتاه بلوند و کاپشن چرمی او تاثیر زیادی در شکل‌گیری این کاراکتر در ذهن مخاطب داشته‌اند.

تقاطع

خاص‌ترین گریم‌های «بارانِ» سینمای ایران

باران کوثری در این فیلم نقش دختر عروسک‌گردانی را ایفا می‌کند که در یک تصادف جانش را از دست می‌دهد. عینک گرد و مدل موهای باران کوثری در این فیلم کاملا بر کاراکتر کودک‌گونه‌اش منطبق شده و چهره جدیدی از این بازیگر را به نمایش گذاشته است. هرچند که او در این فیلم، نقش‌آفرینی طولانی ندارد، اما با همان گریم و لحن صحبت کردن در ذهن مخاطب جا خوش می‌کند.

آستیگمات

خاص‌ترین گریم‌های «بارانِ» سینمای ایران

این بازیگر باز هم با موهای بلوند در این فیلم ظاهر شد. هر چند که موهای بلوند بلند او (که البته کلاه‌گیس است) در این فیلم سعی دارد اغواگری او به عنوان یک زن متاهل را نشان دهد. رژلب قرمز او اغواگری او را تشدید می‌کنند و از او گریم و ظاهری ماندگار می‌سازند. پیش از این باران کوثری را در هیچ فیلمی با چنین گریمی ندیده بودیم.

حیران

خاص‌ترین گریم‌های «بارانِ» سینمای ایران

باران کوثری در این فیلم نقش دختر روستایی عاشقی را ایفا می‌کند که لباس‌های رنگارنگ می‌پوشد و تماشاگر را وادار می‌کند که دوستش داشته باشد. مدل لباس‌ها و فرم بستن روسری باعث میشدند سن باران کوثری کمتر دیده شود و معصومیت خاصی به شخصیت او می‌بخشیدند.

شبکه مخفی زنان

خاص‌ترین گریم‌های «بارانِ» سینمای ایران

باران کوثری در سریال جدید نمایش خانگی، با نام «شبکه مخفی زنان» نقش پروین اعتصامی را بازی می‌کند. گریم او در این سریال بسیار نزدیک به تصویری که حتما همه ما از پروین اعتصامی دیده‌ایم بود. او برای ایفای این نقش هم با اندامی چاق‌تر ظاهر شده که البته فرم صورتش با این افزایش وزن، بیشتر شبیه به فرم صورت پروین اعتصامی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: