به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۳۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به شهردار یاسوج مرکز این استان و دهیار روستای بلهزار در پنج کیلومتری شهر یاسوج بدلیل رعایت نکردن مسائل زیست محیطی در کارخانه آسفالت و رهاشدن زباله ها و نخاله ها در معابر عمومی اولتیماتوم داد.

"اسلام جاودان خرد" در گفت و گو با خبردنا گفت: کارخانه آسفالت شهرداری یاسوج و پراکندگی زباله در خیابان های روستای بلهزار در مجاورت شهر یاسوج باعث شد برای شهردار یاسوج و دهیار این روستا اخطاریه زیست محیطی صادر شود.

وی با بیان اینکه نتایج آنالیز و پارامترهای نمونه برداری شده از کارخانه آسفالت شهرداری یاسوج نشان از آلوده بودن محیط پیرامون این کارخانه را دارد، اظهارداشت: در همین راستا برای شهردار یاسوج اخطاریه زیست محیطی مدت دار 10 روزه صادر و چنانچه ظرف مدت مُعین نسبت به رفع آلودگی و اصلاح عملکرد سیستم کنترلی مربوطه اقدام نشود موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهردار یاسوج پس از دریافت اخطاریه و قبل از انقضاء مهلت داده شده، نسبت به خرید ملزومات مورد نیاز اقدام نماید و طی مکاتبه ای که داشتند مقرر شد، این کارخانه در روز حداکثر سه ساعت فعالیت داشته باشد.

جاودان خرد در ادامه از کم کاری دهیار روستای بلهزار در مجاورت شهر یاسوج در حوزه زیست محیطی اظهار گله مندی کرد و یادآورشد: دهیاری بلهزار نسبت به زباله و نخاله های رها شده در معابر عمومی روستا بی تفاوت بوده و مطابق با مواد 9، 11 و 12 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست برای وی بعنوان متولی مدیریت پسماند در روستا اخطاریه زیست محیطی صادر شد.

وی گفت: کارشناسان محیط زیست شهرستان بویراحمد پس از مهلت مقرر ، بازدید دوباره ای از معابر عمومی روستای بلهزار خواهند داشت که درصورت ساماندهی نشدن وضع موجود، دهیار مطابق با قانون به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: