به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۳۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
به گفته مقبول؛ رایزنی‌ها برای خرید دستگاه‌های خارجی در حال انجام است و هیچ دستگاه دست دوم نیز در کارخانه قند یاسوج مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

خبردنا: مدیرعامل کارخانه قند یاسوج میزن پیشرفت عملیات بازسازی این کارخانه را ۴۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش"خبردنا"، بهزاد مقبول گفت: کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۶ راه اندازی، در سال ۹۳ آخرین بهره برداری از آن انجام و در سال ۹۵ نیز به بخش خصوصی واگذار شد.

او به پلمب شرکت با دستور قضایی در سال ۹۷ به علت تغییرات و ابطال حکم واگذاری مناقصه و واگذاری آن به بانک تجارت اشاره کرد و افزود: در سفری که در سال ۱۳۹۹ آیت الله رئیسی به عنوان رئیش قوه قضائیه به کهگیلویه و بویراحمد داشت، فک پلمب انجام شد و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) این واحد صنعتی به منظور راه اندازی مجدد و رونق اشتغال خریداری کرد.

مقبول به همکاری و حمایت‌های سیستم قضایی و نماینده، ولی فقیه در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ نفر در حال بازسازی این کارخانه هستند.

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی روند بازسازی کارخانه قند یاسوج، افزود: با بهره‌برداری از این کارخانه شاهد اشتغالزایی برای بیش از ۲۰۰ نفر خواهیم بود.

مدیرعامل کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه همه قسمت‌های کارخانه دارای برق هستند و همه دستگاه‌های برقی نیز بازسازی و آزمایش شده اند، ادامه داد: قرار بود کار‌های مکانیکی را گروه پیمانکاری خارج از استان با ۳ میلیارد تومان هزینه انجام دهند، اما ۵۰ درصد کار را با ۵ نیرو در استان انجام می‌دهیم تا اعتبار‌هایی که برای بازسازی اختصاص می‌یابند، فقط برای کارخانه هزینه شوند.

او به پیگیری برای رفع مشکل آب کارخانه اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، تلاش می‌کنیم تا پایان امسال کار به پایان برسد و فعالیت کارخانه آغاز شود.

به گفته مقبول؛ رایزنی‌ها برای خرید دستگاه‌های خارجی در حال انجام است و هیچ دستگاه دست دوم نیز در کارخانه قند یاسوج مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

او می‌گوید: همه دارایی کارخانه را در اختیار داریم و بانک تجارت سهامدار است و اختلاف حساب مالی موجود نیز به زودی تعیین تکلیف خواهد شد تا شاهد راه اندازی کارخانه‌ای پیشرفته در استان باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: