به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۴۳۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

خبردنا: المیرا دهقانی، خانم بازیگر ایرانی، در رابطه با فوت سایه (هوشنگ ابتهاج) سوتی عجیبی داد.

این بازیگر جوان سینما و تلویزیون در واکنش به فوت هوشنگ ابتهاج، شاعر نامدار ایرانی، عکس مرحوم شجریان کنار استاد لطفی را در استوری اینستاگرام خود منتشر کرد!

خانم بازیگر از مردم ایران عذرخواهی کرد

المیرا دهقانی به اشتباه هوشنگ ابتهاج را از عکس زیر برش داده بود. عکس اصلی را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

خانم بازیگر از مردم ایران عذرخواهی کرد

گویا او چند لحظه بعد متوجه اشتباهش شد و استوری را پاک کرد .

او بابت این  اشتباه از مردم ایران عذرخواهی کرد و در باره این اتفاق این طور توضیح داد:

خانم بازیگر از مردم ایران عذرخواهی کرد

امیرهوشنگ ابتهاج، شاعر نامدار ایرانی متخلص به «سایه»، در ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در سن ۹۵ سالگی در شهر کلن آلمان به علت نارسایی کلیه و کهولت سن درگذشت.

بیوگرافی المیرا دهقانی

المیرا دهقانی دولت آبادی در ۵ شهریور ۱۳۷۰ به دنیا آمده است. این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما اهل ایران، با بازی در سریال لحظه گرگ و میش به شهرت و محبوبیت رسید. مادر المیرا اصالتا شیرازی و پدرش اصفهانی است.

او مدرک فوق لیسانس صنایع غذایی دارد. المیرا دهقانی بازیگری را از سال ۸۸ در ۱۸ سالگی در تئاتر شیراز زیر نظر سیامک کمالی سروستانی شروع کرده است.

وی برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در ۲۲ سالگی به تهران مهاجرت کرد. سپس، در تهران با کارگاه بازیگری محمد معتمدی بازیگری تئاتر را ادامه داد.

خانم بازیگر از مردم ایران عذرخواهی کرد

فعالیت هنری

او ۲ سال تمرین بازیگری کرد. سپس، در سال ۱۳۹۰، برای اولین بار در تئاتر «زمین آبی‌است مثل پرتقال» به کارگردانی سیامک کمالی سروستانی به ایفای نقش پرداخت. سپس در تئاترهای گوناگون تهران و شیراز با کارگردانان مختلف همکاری کرد و در آثار آنها بازی کرد که سیامک کمالی سروستانی، محمد یعقوبی، امیررضا کوهستانی، میترا مؤمنی، رضا ثروتی و همایون غنی‌زاده از آن جمله هستند.

در سال ۱۳۹۲ بود که المیرا دهقانی نمایش «پرتره ناتمام از کلاغ سفید» به کارگردانی سپیده کریمی روی صحنه برد و در فستیوال بین‌الملل دانشکده هنر، توانست بورسیه بازیگری از دانشکده موسیقی و تئاتر تالین از کشور استونی را دریافت کند. او یک دوره بازیگری «از تمرین تا اجرا» را در تالین گذراند.

خانم بازیگر از مردم ایران عذرخواهی کرد

المیرا دهقانی در نمایش «نیمه تاریک ماه» به کارگردانی داوود بنی اردلان ایفای نقش کرد. او در آثار تلویزیونی همه‌چیز آنجاست، سایه‌بان، پرستاران، هشت و نیم دقیقه، لحظه گرگ و میش و پس از آزادی ایفای نقش کرده است. فصل ماهی سفید و سیاه‌باز از آثار سینمایی او هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: