به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۴۴۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
نماینده شهرستان های سه گانه سردسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد از سفر وزیر نیرو به یاسوج در آینده ای نزدیک خبرداد.

"مهدی روشنفکر " در گفت و گو با خبردنا گفت: "علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو بزودی برای بازدید از چندین طرح نیمه تمام آبرسانی و همچنین اطلاع از آخرین روند پیشرفت برخی پروژه های عمرانی در حوزه سدسازی به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند.

وی با تاکید براینکه محرابیان وزیر نیرو از پرتلاش ترین وزرای دولت سیزدهم است، اظهارداشت: مهمترین پروژه‌هایی که مورد بازدید وزیر نیرو در شهرستان های سه گانه سردسیری قرار می‌گیرد، سدهای تنگ سرخ، سقاوه، پَراَشکفت (کبگیان)، پروژه های تصفیه خانه ای، ایستگاه های فوق توزیع و برخی پروژه های دیگر است.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت سد تنگ سرخ، خاطرنشان کرد: وضعیت آبی شهر یاسوج مناسب نیست و من میراث دار مدیران قبل در راه اندازی سد تنگ سرخ هستم.

روشنفکر با بیان اینکه سدتنگ سرخ نجات بخش نیمی از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد بویژه شهر یاسوج است، یادآورشد: ۱۱ سال قبل از نمایندگی من، کُلنگ این سد به زمین زده شد و ۶۲۰ هکتار از زمین های مرغوب در این منطقه قلع و قمع گردید.

وی با اظهار تاسف از اینکه مطالبات و پول برخی از زمین هایی که در محدوده سدتنگ سرخ فروخته شده بود هنوز به مالکان آنها پرداخت نشده است، ادامه داد: متاسفانه ۲۴ میلیارد تومان در طی این همه سال به این سد تخصیص داده شد و پیشرفت فیزیکی آن تنها 10 درصد بود.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: در کمتر از 2 سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سدتنگ سرخ بویراحمد تزریق شد که جا دارد از آقای محرابیان وزیر نیرو که از بهترین وزرای دولت سیزدهم است تشکر کنم.

روشنفکر، پیشرفت فیزیکی سدتنگ سرخ بویراحمد را هم اکنون حدود 40 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: شهر یاسوج بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تنها با سه حلقه چاه آبرسانی می‌شود که آب های زیرزمینی آن هم رو به اتمام است.

این نماینده مجلس، یکی دیگر از پروژه های موردنظر برای بازدید وزیر نیرو را سد سقاوه مارگون ذکر و ادامه داد: مجوز این سد هم صادر شده و تلاش می کنیم کلنگ عملیات اجرایی آن با حضور وزیر نیرو به زودی به زمین زده شود.

وی از اتمام کار مطالعاتی سد کبگیان (پَراشکفت) در حوزه انتخابیه بویراحمد هم خبرداد و اظهارداشت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات کلان برای این پروژه ها شاهد ارتقای رضایتمندی مردم از مسوولان باشیم.

روشنفکر گفت: سال آبی گذشته کم بارشی محسوسی را شاهد بودیم و همین امر موجب خشک شدن بسیاری از منابع سطح الارضی و تحت الارضی تامین آب به ویژه در نقاط سردسیری استان بود و اکنون ۲۰۵ روستای استان دارای تنش آبی هستند که با ۱۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار انجام می شود.

نماینده شهرستان های سه گانه سردسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرها و روستاهای سردسیری استان بدلیل واقع شدن در ارتفاع بالا و همچنین بارش کم بویژه بارش برف، مشکلات بیشتری نسبت به سایر مناطق دارند، بطور نمونه در سه ماهه اول سال آبی که باید بارش خوبی داشته باشیم این اتفاق نیفتاد و ۹۷ درصد کاهش بارش ها را شاهد بودیم و اکنون عمده شهرها و روستاهای ما در مناطق بویراحمد و دنا با مشکلات تنش و حتی بحران آبی روبرو شده اند.

وی با اشاره به وضعیت شبکه های توزیع آب در استان کهگیلویه و بویراحمد هم ادامه داد: شبکه های توزیع آب در این استان مربوط به بیش از ۴۰ سال قبل است و در سراسر استان ۲۲۰ کیلومتر شبکه آبی فرسوده داریم که حداقل ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح و مرمت آن اعتبار نیاز است و البته این اعتبار در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

روشنفکر گفت: آقای محرابیان وزیر نیرو از پروژه های برق رسانی در حوزه های توزیع و فوق توزیع نیز از نزدیک بازدید خواهد داشت.

به گزارش خبردنا، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در روز نهم مهرماه 1400 به همراه هیات دولت سفر یکروزه ای به استان داشت و از نزدیک از برخی پروژه های حوزه آب بازدید نمود.

نام:
ایمیل:
* نظر: