به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۴۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

خبردنا: عباس منتجم شیرازی، بازیگر، تهیه کننده و خواننده سینمای ایران که در دهه ۱۳۴۰ با خواندن ترانه‌های فکاهی و محلی معروف شد و در چند فیلم به ایفای نقش پرداخت، شب گذشته در اصفهان درگذشت.

عباس منتجم شیرازی در سال ۱۳۱۴ در شهر شیراز متولد شد و موسیقی محلی را به‌صورت تخصصی فرا گرفت. او مدت‌ها بود که شهر اصفهان را برای سکوت برگزیده بود، در سال ۱۳۴۱ با خوانندگی و بازیگری در فیلم عروس دهکده وارد سینما شد و در ۱۰ فیلم به‌عنوان بازیگر و در ۲۳ فیلم به‌عنوان خواننده حضور داشت؛ او همچنین آهنگساز فیلم «زشت و زیبا» بود و تهیه کنندگی فیلم «گنج و رنج» را نیز به عهده داشت. او همچنین به همراه شکّر شیرازی، خواننده و نوازنده موسیقی محلی فارس در چند قسمت از برنامه تلوزیونی «شهر من شیراز» ساخته ایرج بردبار ظاهر شد.

این هنرمند پس از انقلاب ۱۳۵۷ در محله سعدیه شیراز در یک داروخانه مشغول به کار شد و در زمان جنگ ایران و عراق در عملیات والفجر ۸ حضور داشت و از ناحیه سر مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و دچار آسیب دیدگی جدی شد. او بعدها به اصفهان رفت و همراه با پسرش تا پایان زندگی در این شهر ماند.

مرحوم عباس منتجم شیرازی شنبه ٢٢ مردادماه در اصفهان درگذشت و امروز صبح در قطعه هنرمندان باغ رضوان اصفهان به‌خاک سپرده شد. مراسم سوم و ختم این هنرمند دوشنبه ٢۴ مردادماه ساعت ١٧ تا ١٩ در مسجدالمحمود اصفهان واقع در خیابان گلخانه، مقابل مجتمع گلها(پنج طبقه) برگزار خواهدشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: