به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۵۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به افتتاح زودهنگام بیمارستان نرگسی گچساران بدون توجه به تکمیل زیرساخت ها انتقاد کرد.

محمد غلام نژاد در گفت و گو با خبردنا گفت: زیرساخت های اصلی  پروژه بیمارستان نرگسی شهرستان گچساران آماده نشده و بدون تکمیل این زیرساخت ها قابلیت افتتاح ندارد بطور مثال اصلا آسانسور استانداردی ندارد و قابل استفاده نیست و اگر بیماری یا فردی در این آسانسور دچار مشکل شود ما باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه سیستم سرمایشی و گرمایشی بیمارستان در دست ساخت نرگسی گچساران اصلا عایق بندی نشده است، اظهارداشت: پیمانکار از سازمان مُجری که سازمان مسکن و راه و شهرسازی است طلبکار بوده و کار را عملا انجام نمی دهد که نتیجه این موضوع این است که این هفته، پروژه نیمه کاره رها شده است.

وی افزود: پیمانکار نگران تحویل بیمارستان و افتتاح و بهره برداری بیمارستان بدون تسویه حساب است و از سویی کارشکنی می کند و ما هم در فکر راه اندازی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: متاسفانه بیمارستان نرگسی گچساران شناسنامه نداشته، تعریف بخش ها صورت نگرفته و تعداد نیروهای انسانی عادی و متخصص آنها که در چه تخصصی و چه بخشی باشند مشخص نبوده است.

غلام نژاد با تاکید براینکه آقایان فقط درب آن را باز کردند و خبردادند که افتتاح شده است، خاطرنشان کرد؛  در حالیکه زمانی می توانیم بگوییم افتتاح یک بیمارستان کامل است که بیمار در آن بیمارستان بستری شود.

وی گفت: اینکه بیماران کرونایی آنجا بستری شدند، بر اساس اضطرار بوده زیرا بیماران کرونایی در چادر و حتی منزل هم مورد درمان واقع می شدند و البته این توجیه درستی برای افتتاح پروژه ای چون بیمارستان نرگسی گچساران نیست.

این مسوول بهداشت و درمان علوم پزشکی یاسوج با تاکید براینکه بیمارستان نرگسی گچساران آمادگی افتتاح را نداشته و الان هم اصلا آماده راه اندازی  نیست، ادامه داد: این بیمارستان باید زمانی راه اندازی شود که اگر بیماری بستری شد پشت سر ما درب بیمارستان بسته نشود.

به گزارش خبردنا،  بیمارستان ۱۴۲ تختخوابی نرگسی گچساران روز شنبه نهم مردادماه ۱۴۰۰ از طریق ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور وقت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم به بهره برداری رسید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد وقت در سی و نهمین آیین پویش سلامت گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز بیمارستان نرگسی گچساران هزینه شده است.

حسین کلانتری افزود: عملیات اجرایی  بیمارستان نرگسی گچساران مرداد ۹۲ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع آغاز شد. این بیمارستان در ۲بلوک ۶ طبقه ای ساخته شده است.

وی اظهار کرد: این بیمارستان دارای هشت اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، ازمایشگاه، داروخانه، جراحی، عفونی، نورولوژی، مغز و اعصاب، سر پایی و درمانگاه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیمارستان ۱۴۲ تخت خوابی نرگسی گچساران از سوی اداره کل راه و شهرسازی ساخته شد و تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد داده شد. 

کلانتری تصریح کرد: بیمارستان نرگسی گچساران دارای بخش های اورژانس با ۱۳ تخت، درمانگاه، "سی سی یو" با هفت تخت، شش تخت "آی سی یو"، بستری جراحی، بستری داخلی، زنان، کودکان و جراحی است.

وی گفت: برای این بیمارستان ظرفیت های تخصصی و فوق تخصصی نیز در نظر گرفته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: