به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۵۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰

خبردنا: مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه طرح جمع آوری زباله از در منازل در دستور کار قرار دارد، گفت: در سطح شهر حدود هفت تا هشت هزار مخزن جمع آوری زباله داریم که متاسفانه برخی از آنها هدف سرقت قرار می گیرند.

محسن دارابی با اشاره به لزوم جمع آوری زباله از در منازل، گفت: جمع آوری زباله در مخازن سطح شهر با مشکلات بسیاری همراه بود و همین موجب شد طرح جمع آوری زباله از در منازل در دستور کار قرار گیرد. مثلا از معضلات اصلی ریختن زباله در مخازن، بروز پدیده زباله گردهاست که چهره شهر را زشت کرده و با جمع آوری مخازن شاهد چنین مواردی نخواهیم بود.

دارابی سرازیر شدن شیرابه زباله‌ها از مخازن به داخل جوی آب را هم یکی از مشکلات این مخازن عنوان کرد و افزود: در برخی مخازن نیز به دلیل فساد زباله‌ها، بوی تعفن در محیط منتشر می‌شود.

او به مشکل سرقت مخازن هم اشاره کرد و افزود: در سطح شهر حدود هفت تا هشت هزار مخزن جمع آوری زباله داریم که متاسفانه برخی از آنها هدف سرقت قرار می گیرند. هر مخزن در حال حاضر حدود هشت میلیون تومان هزینه برای شهرداری دارد و سرقت آن خسارت مالی بسیاری برای شهرداری به همراه دارد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: این مشکلات موجب شده که طرح جمع آوری مخازن در دستورکار قرار گیرد و در تلاشیم که طرح جمع آوری زباله از درب منازل را در سطح شهر اجرایی کنیم.

وی افزود: این طرح بصورت آزمایشی در سطح منطقه یک و در شهرک حافظیه که تراکم جمعیتی کمتری دارد اجرایی شده تا با احصا مشکلات و رفع آن بتوانیم این طرح را به تدریج در تمام شهر اجرایی کنیم. برنامه اجرای این طرح در حال تدوین است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این طرح را در عمده مناطق شهر اجرایی کنیم.

دارابی افزود: با اجرایی شدن این طرح، مخازن به تدریج از سطح شهر حذف می‌شوند، مگر در نقاطی مانند مسیرهای اصلی بازار که وجود این مخازن ضروری به نظر می رسد.

دارابی بر ساماندهی زباله گردها هم همزمان با اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: افرادی که زباله گردی را به عنوان یک شغل انتخاب کرده اند، با جمع آوری مخازن عملا باید سمت مشاغل دیگر بروند، اما معتادان متجاهری که در این زمینه فعالیت دارند همگی جمع آوری و جهت نگهداری تحویل مراکزی مانند بهزیستی می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: