به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۵۷۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

خبردنا: روزنامه جام‌جم در مطلبی راجع به ممنوع‌الکاری برخی بازیگران سینما، از ادبیاتی استفاده کرده که جالب توجه است:

واکنش‌های احساسی سینماگرانی چون مانی حقیقی، رخشان بنی‌اعتماد و واکنش دوباره افرادی چون سعید روستایی و ترانه علیدوستی که خودشان از مقصران چنین اوضاع و قانون‌شکنی‌هایی هستند، کلاف ماجرا را پیچیده‌تر و فضای سینما را ملتهب می‌کند.  اقدامات غیرقانونی متخلفانی که این روزها بیم برخورد و مواجهه قانونی دارند  در جهت مرعوب‌کردن سازمان سینمایی و بازگرداندن آن به مسیر انفعالی گذشته برای چشم‌بستن بر بی‌قانونی و آلوده‌کردن فضای سینماست. آنها می‌خواهند چنان از ممنوع‌الکاری هنرمندان، فضاسازی کنند که به نظر برسد تنها در ایران است که هنرمندان ممکن است مدتی از فضای هنری دور بمانند.

در همه جای جهان هنرمندان حتی مشهورترین آنان در زمانی که متهم می‌شوند، توسط خود شرکت‌های فیلمسازی از پروژه‌های سینمایی کنار گذاشته می‌شوند و درصورت تایید حکم، حتی پشت میله‌های زندان می‌روند. نمونه‌هایی مانند شان‌پن، مارتا استوارت، لیندسی لوهان، جاستین بیبر، میشل رودریگز، بیل کازبی و ... چراکه هنرمند هم در ابتدا یک شهروند است و اگر خربزه‌ای دربرابر دوربین‌ها می‌خورد، باید پای لرز آن هم بنشیند.

یک مقام آگاه در سازمان سینمایی:  کاملا مشخص است منظور آقای خزاعی، ممنوع‌الکاری هنرمندان توسط سازمان سینمایی نیست. شاید اعلام این خبر توسط سازمان سینمایی باشد اما تصمیم‌گیری در رابطه با این موضوع یا موارد مشابه بر عهده سازمان سینمایی نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر: