به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۵۹۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰

خبردنا: اجاره آپارتمان ۶۰ متری در تهران تحت تاثیر آیتم مهمی به اسم موقعیت واحد قرار دارد.

 
در شمال پایتخت برخی از صاحبخانه‌های واحد‌های ۶۰ متری نوساز به جز اجاره ماهانه ارقامی نزدیک به یک میلیارد بابت پول پیش طلب می‌کنند درحالی که این عدد در ارزان‌ترین نقطه بازار مسکن تهران یعنی منطقه ۱۸ می‌تواند کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان باشد. مثل واحدی ۶۰ متری در شهرک یافت‌آباد که رقم ودیعه و اجاره ماهانه آن به ترتیب ۵۰ و چهار میلیون تومان اعلام شده است. البته نزدیک ۲۰ سال از عمر بنا این واحد می‌گذرد و با اینکه طبقه سوم ساخته شده، آسانسور ندارد.

اجاره آپارتمان ۶۰ متری در شمال تهران

به گزارش فرارو، اجاره آپارتمان ۶۰ متری در شمال تهران گاهی نزدیک یک میلیارد پول پیش لازم دارد. البته اغلب صاحبخانه‌هایی که چنین ارقامی را به عنوان ودیعه دریافت می‌کنند، اجاره نمی‌گیرند. مثل واحدی در فرمانیه که سال ۹۹ ساخته شده و مالک قبل از امضای قرارداد اجاره‌نامه، ۹۰۰ میلیون تومان ودیعه دریافت می‌کند و اجاره ماهانه این واحد رایگان است. این واحد طبقه اول ساخته شده و با امکانات کامل اجاره داده می‌شود.

یا در محله آجودانیه که رقم ودیعه همین ۹۰۰ میلیون است و هزینه اجاره به صورت توافقی مشخص می‌شود. در گیشا که یکی از محله‌های منطقه دو تهران به‌شمار می‌رود، واحد ۶۰ متری نوسازی را اجاره می‌دهند که رقم ودیعه آن یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان اعلام شده و درعوض مستاجر نیازی به پرداخت کرایه ماهانه ندارد. این واحد نوساز به اسم کلیدنخورده آگهی شده و با امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ اجاره داده می‌شود. البته در شمال تهران می‌شود با بودجه کمتری سراغ اجاره آپارتمان ۶۰ متری رفت.

مثلا در سوهانک واقع در شمال شرق پایتخت واحد ۶۰ متری بین فایل‌های اجاره به‌چشم می‌خورد که رقم ودیعه آن ۱۰۰ میلیون تومان است و مالک ماهی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کرایه می‌گیرد. مالک اجازه تبدیل و رهن اجاره این واحد را به مستاجر داده است. به زبان ساده اگر مستاجری قصد دارد بدون پرداخت اجاره ماهانه، در این واحد سکونت داشته باشد، باید ۴۵۰ میلیون تومان به عنوان رهن پرداخت کند.

اجاره آپارتمان ۶۰ متری در جنوب تهران

اجاره آپارتمان ۶۰ متری در محله‌های جنوبی تهران هزینه کمتری دارد. برخی از صاحبخانه‌های شمال شهر ارقام میلیاردی را بابت پول پیش دریافت می‌کنند درحالی که در جنوب تهران می‌شود با بودجه زیر ۱۰۰ میلیون دنبال آپارتمان اجاره‌ای رفت. واحدی ۶۰ متری در شهرک ولیعصر تهران واقع در منطقه ۱۸ (ارزان‌ترین منطقه تهران در بازار مسکن) وجود دارد که مالک ۵۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اجاره می‌گیرد. این واحد که ۱۱ سال از عمر بنا آن می‌گذرد و بااینکه طبقه سوم ساخته شده، آسانسور، پارکینگ و انباری ندارد. آپارتمان ۶۰ متری دیگری در محله یافت‌آباد اجاره داده می‌شود که رقم ودیعه و اجاره ماهانه آن به ترتیب ۵۰ و چهار میلیون تومان است. این واحد نیز بدون هیچ امکاناتی به مستاجر تحویل داده می‌شود. در نازی‌آباد واحدی با عمر بنا ۱۴ سال وجود دارد که مستاجر علاوه بر هزینه ۲۰۰ میلیونی بابت رهن، باید ماهی ۱.۵ میلیون تومان هم به‌عنوان اجاره کنار بگذارد.

اجاره آپارتمان ۶۰ متری در مرکز تهران

اجاره آپارتمان ۶۰ متری در مرکز تهران حداقل تقریبا ۱۰۰ میلیون تومان پول پیش لازم دارد و این رقم گاهی به مرز نیم‌میلیارد تومان می‌رسد. البته به‌جز این رقم بحث اجاره ماهانه هم وسط است. به‌عنوان مثال نزدیک میدان انقلاب واحدی ۶۰ متری اجاره داده می‌شود که مستاجر باید قبل از قرارداد ۸۰ میلیون تومان پول پیش پرداخت کند و به این هزینه ماهی ۱۱ میلیون تومان اجاره اضافه می‌شود. ۱۸ سال از عمر بنا واحد می‌گذرد و با اینکه طبقه سوم قرار دارد، بدون آسانسور اجاره داده می‌شود. همان حوالی یعنی نزدیک به میدان فردوسی آپارتمان ۶۰ متری دیگری وجود دادر که رقم ودیعه آن ۵۵۰ میلیون تومان است و اجاره آن دو میلیون تومان نوشته شده است. در خیابان جمالزاده مالک آپارتمان ۶۰ متری که ۹ سال از عمر بنا واحدش می‌گذرد ۲۵۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره دریافت می‌کند.

مشخصات آپارتمان‌های ۶۰ متری در بازار اجاره‌بها تهران

موقعیت

سن بنا

امکانات

پول پیش

اجاره ماهانه

فرمانیه

دو سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

۹۰۰ میلیون تومان

-

گیشا

نوساز

آسانسور، انباری و پارکینگ

یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان

-          

سوهانک

هفت سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

۱۰۰ میلیون تومان

۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

شهرک ولیعصر

۱۱ سال

طبقه سوم بدون آسانسور

۵۰ میلیون تومان

سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

یافت‌آباد

۲۱ سال

طبقه اول بدون آسانسور

۵۰ میلیون تومان

چهار میلیون تومان

نازی‌آباد

۹ سال

طبقه سوم بدون آسانسور

۲۰۰ میلیون تومان

یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

خیابان انقلاب

۱۸ سال

طبقه سوم بدون آسانسور

۸۰ میلیون تومان

۱۱ میلیون تومان

میدان فردوسی

شش سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

۵۵۰ میلیون تومان

دو میلیون تومان  

خیابان جمالزاده

۹ سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

۲۵۰ میلیون تومان

هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

نام:
ایمیل:
* نظر: