به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۷۷۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
اعتبار مورد نیاز برای مطالبات پیمانکار، پمپاژ آب، خط انتقال و شبکه توزیع آب در مرحله دوم ۵۰ میلیارد تومان است و خواستار تخصیص این اعتبار برای به سامان رساندن این طرح هستیم.

خبردنا: سرپرست فرمانداری کهگیلویه گفت: مرحله اول بهره برداری سد شهید دلنسب کوهبرد کهگیلویه با آبگیری پس از اولین بارندگی، انجام خواهد شد.

به گزارش"خبردنا"، سید عبدالعزیز موسوی در بازدید از سد شهید دلنسب کوهبرد کهگیلویه گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این سد هزینه شده است.

او با بیان اینکه مرحله نخست این سد در آینده‌ای نزدیک و ابتدای سال بارشی به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: با این اقدام زمینه اشتغالزایی برای ۳۵۰ نفر فراهم می‌شود.

موسوی می‌گوید: با پیگیری‌های استاندار و جهاد سازندگی و اهتمام نماینده کهگیلویه مرحله نخست این طرح در حال اتمام است.

فرماندار کهگیلویه ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای مطالبات پیمانکار، پمپاژ آب، خط انتقال و شبکه توزیع آب در مرحله دوم ۵۰ میلیارد تومان است و خواستار تخصیص این اعتبار برای به سامان رساندن این طرح هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه علت تاخیر در بهره‌برداری این طرح را اعتبار‌های قطره‌چکانی عنوان کرد و گفت: این طرح در حال حاضر با پیشرفت ۹۸ درصدی امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

حکمت اله نریمانی می‌گوید: این سد با هدف توسعه کشاورزی، کنترل سیلاب و توسعه گردشگری در این منطقه ساخته شده است.

سد شهید دلنسب کوهبرد در کهگیلویه تنها سد خاکی این شهرستان است که ساخت آن در سال ۱۳۹۰ با هدف جلوگیری از وقوع سیلاب‌ها و توسعه بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

این سد ظرفیت ذخیره سالانه ۲/۵ میلیون مترمکعب آب را دارد و پس از گذشت ۱۱ سال، با اولین بارندگی به بهره برداری خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: