به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۱۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
این مقام مسئول با انتقاد شدید از عدم تملک اراضی توسط دستگاههای دولتی برای اجرای پروژه های مورد نیاز افزود : اکثر پروژه‌های کلان با مشکل تملک اراضی روبرو هستند و لاینحل هست چه بهتر بود و چه بهتر هست قبل از کلنگ زنی‌ها به فکر تملک اراضی باشیم و تملک اراضی‌ باید با رضایت مردم باشد .

 خبردنا : فرماندار شهرستان بویراحمد با انتقاد شدید از وزیر اقتصاد از وی خواست حداقل مصاحبه نکند !

به گزارش " خبردنا " دکتر " شهرام‌ مهدوی‌مطلق " که در نشست شورای برنامه‌ریزی استان  سخن می گفت با بیان اینکه در بحث بانک‌ها هم تکلیف وام‌های تکلیفی مشخص نیست ، گفت : وزیر اقتصاد  مصاحبه داده که وام ازدواج هر زوج یک ضامن و سرجمع دو ضامن ولی در شهر یاسوج بانک‌ها به کم‌تر از ۴ و ۳ ضامن راضی نمی‌شوندبا شرایط من دراوردی !

این مقام مسئول محلی تصریح کرد: آقای وزیر اقتصاد حداقل مصاحبه نکن ولی گفته های شما عملی نمی شود !

وی با بیان اینکه  صریح و بی‌پرده حرف‌هایی پیرامون فساد و مافیا در پیمان‌ها با اسم و رسم خواهم زد و البته آماده پرداخت هرگونه هزینه ای هستم، ادامه داد  : در بحث پروژه‌ها عدم شفافیت در امور پیمان‌های ادارات کل خصوصاً راهداری و راه و شهرسازی؛ برخی پیمانکار‌ها با فتوشاپ و دستکاری در مدارک وارد مناقصات می‌شوند و گاهی کلی عوامل دست به هم می‌دهند تا یک پروژه خاص به دست یک پیمانکار خاص برسد و امور پیمان‌ها هم به جای کنترل همراهی می‌کند.

این مقام مسئول با انتقاد شدید از  عدم تملک اراضی توسط دستگاههای دولتی برای اجرای پروژه های مورد نیاز افزود :  اکثر پروژه‌های کلان با مشکل تملک اراضی روبرو هستند و لاینحل هست چه بهتر بود و چه بهتر هست قبل از کلنگ زنی‌ها به فکر تملک اراضی باشیم و تملک اراضی‌ باید با رضایت مردم باشد .

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه  تعطیلی پروژه‌ها به دلیل همان عدم شفافیت و مافیایی بودن برخی پیمان‌هاست ادامه داد : به کرار مشاهده شده که پیمانکار در مناقصات با چشم باز وارد می‌شوند و عمدتاً بعد از خاکبرداری‌ها به بهانه‌های مختلف دنبال تعدیل و خاتمه هستند و متأسفانه نظارتی هم نیست و کمیته‌های فنی و پیمان‌ها و امثالهم هم به جای تنبیه افراد سوء استفاده‌گر آن‌ها را تشویق می‌کنند و در این میان پیمانکاران متعهد متضرر می‌شوند و انگیزه‌ای ندارند.
مهدی مطلق تاکید کرد: این دولت شعار مبارزه با فساد را سر دست گرفته و در عمل باید مردم مبارزه با فساد را ببینند و لمس کنند. برخی افراد پشت سر برخی شرکت‌های پیمانکاری پنهان شده‌اند در این جلسه خواستم اسم ببرم اما در جلسات آتی اگر این وضع در پروژه‌های شهرستان بویراحمد ادامه داشته باشه اسم خواهم برد و هزینه‌اش را می‌دانم که باید پرداخت کنم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: