به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

خبردنا: استقبال مردم ونزوئلا از کوییک و ساینا در نمایشگاه خودروی فناوران و صنعتگران حاکی از عزم جدی این کشور برای همکاری با خودروسازان ایرانی است.

استقبال عجیب مردم این کشور از دو خودروی ایرانی

مردم ونزوئلا هم همچون ما ایرانی‌ها طعم تلخ و ناراحت کننده تحریم‌های بین المللی را چشیده و به همین خاطر است که در مواجهه با نمایشگاه خودروی فناوران و صنعتگران ایران روی خوش نشان داده و استقبال بی‌نظیری کرده‌اند. ونزوئلایی‌ها هم اکنون تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی قرار دارند و تورم آنها از ایران هم بیشتر است.

عمده تمرکز و توجه مردم این کشور روی خودروهای گروه سایپا بوده و آنها در عرض یک هفته نزدیک به ۵ هزار ثبت سفارش برای خرید محصولات این شرکت داشته‌اند. خوشبختانه برگزاری این نمایشگاه در برهه خوبی از زمان انجام شده، زیرا در حال حاضر دولت ونزوئلا موفق شده جلوی تورم شدید را بگیرد و بدین ترتیب قدرت خرید مردم افزایش یافته است.

استقبال عجیب مردم این کشور از دو خودروی ایرانی

از طرف دیگر یکی از دلایل مهم استقبال مردم این کشور، ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده‌ای است که دارند. بنابراین مجموع عوامل مذکور باعث شده محصولات اقتصادی این گروه خودروسازی مورد توجه قرار بگیرد. البته نمی‌توان تمام استقبال گسترده ونزوئلا از خودروهای سایپا را مرتبط با این عوامل دانست، زیرا نارنجی‌پوشان چند سال قبل از این که تورم دمار از روزگار مردم این کشور دربیاورد، در نمایشگاه‌های آنجا حاضر شده بودند. حتی در آن زمان سایپا توانسته بود ۱۱ هزار دستگاه خودروی خود را با قیمت بالاتری نسبت به بازار داخلی بفروشد.

یکی از نکات جالب درباره برگزاری نمایشگاه خودروی مذکور، حضور متوالی رئیس جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو در غرفه محصولات سایپا بوده است. اشتیاق شدید بخش دولتی این کشور بیانگر میل زیاد مردم و مسئولان برای نوسازی چهره و ناوگان شهر است. همچنین مادورو مردم را تشویق کرده محصولات شرکت سایپا را خریداری کنند.

بر اساس پیمان و توافق میان سایپا و ونزوئلا، قرار است از این به بعد همکاری‌های بلندمدتی با شرکت سایپا انجام شود. همچنین مطابق با این توافق نامه، سایپا مکلف است در وهله اول حدود ۱۰ هزار دستگاه خودرو به دو روش CBU (خودروی کامل) و SKD (قطعات منفصله) به کشور مذکور صادر کند.

یکی از نقطه قوت‌های حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه ونزوئلا، حضور ۸۰ شرکت دانش بنیان و خودروساز ایرانی است که توانسته منجر به انتقال دانش و فناوری بین طرفین شود. شایان ذکر است نمایشگاه مذکور از ۲۲ الی ۲۸ شهریور ماه در ونزوئلا برگزار شده و هم‌اکنون به پایان رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: