به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۳۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
در حال حاضر از مجموع ۲۱۰ مدرسه عشایری استان ۱۰۸ مدرسه معادل ۵۱ درصد به علت تراکم پایین جمعیت به‌صورت کانکس و چادری (سیار) هستند و سایر مدارس ساختمان آموزشی دارند.

خبردنا: سرپرست آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلاس‌های درس در ۱۵۰ منطقه عشایری با حضور بیش از ۳ هزار دانش آموز تشکیل می‌شوند.

به گزارش"خبردنا"، علی رحیمی با بیان اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بیش از ۵۳۰ کادر آموزشی و اداری کار آموزش ۳ هزار و ۷۱۱ دانش آموز عشایری را برعهده دارند، گفت: این تعداد دانش آموز در ۳۷۳ کلاس درس و در ۱۵۰ منطقه عشایری مشغول به تحصیل شده اند.

او با اشاره به دایر شدن ۳۰ درصد از مدارس مناطق عشایری استان در چادر افزود: در مدارس چادری (سیار) بیش از ۱۸۶ دانش آموز ابتدایی علم و دانش را فرا می‌گیرند.

رحیمی یکی از دلایل استفاده از مدرسه چادری در استان را کوچنده بودن عشایر عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر از مجموع ۲۱۰ مدرسه عشایری استان ۱۰۸ مدرسه معادل ۵۱ درصد به علت تراکم پایین جمعیت به‌صورت کانکس و چادری (سیار) هستند و سایر مدارس ساختمان آموزشی دارند.

به گفته رحیمی؛ از ۱۰۸ مدرسه غیر ساختمانی مناطق عشایری نیز ۶۴ مدرسه در چادر و ۴۴ مدرسه در کانکس‌های که بیشتر آن‌ها اهدایی از سوی خیران هستند، دایر می‌شوند.

این مقام مسئول می‌گوید: بیش از ۲۷۶ دانش آموز در مدارس کانکسی این استان در سال تحصیلی جدید به علم آموزشی مشغول شدند و به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار گرفته اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: