به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۳۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
بنیاد مسکن تلاش کرده است پس از نوسازی واحدهای مسکونی روستایی با کمک مردم نسبت به بیمه واحدهای مسکونی اقدام کند که تاکنون ۲۰هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت و پنج هزار واحد مسکونی در روستاها بیمه شده است.

خبردنا: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود مقاوم سازی بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی،  بیش از ۲۷ هزار خانه در روستاهای استان نیاز به مقاوم سازی دارد.

به گزارش"خبردنا"، روح الله عمادی گفت: تاکنون  ۴۳ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستانها و مناطق مختلف این استان مقاوم سازی شده است.

وی اظهار داشت: با پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ،چهار هزار واحد مسکونی روستایی فرسوده دیگر تا پایان امسال در استان مقاوم سازی می شود.

عمادی تاکید کرد که هم اینک  بیش از ۲۷ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان نیاز به مقاوم سازی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: متقاضیان برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به دهیاری‌ها و بنیاد مسکن شهرستان‌های محل اقامت خود مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: روند بازسازی و نوسازی مسکن فرسوده روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۸۴ آغاز شد.

عمادی گفت: بنیاد مسکن تلاش کرده است پس از نوسازی واحدهای مسکونی روستایی با کمک مردم نسبت به بیمه واحدهای مسکونی اقدام کند که تاکنون ۲۰هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت و پنج هزار واحد مسکونی در روستاها بیمه شده است.

وی از شرکت های بیمه گر خواست برای پرداخت غرامت واحدهای مسکونی همکاری بیشتری با مردم داشته باشند.

براساس آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از جمعیت روستایی این استان طی ۴۰ سال گذشته با کاهش ۴۳ درصدی رو به رو بوده است.

این آمار نشان می دهد در ۴۰ سال قبل ۸۷.۳۰ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کردند اما با مهاجرت به شهرها جمعیت روستایی استان در سال ۹۵، به ۴۴.۳۰ درصد رسیده است .

بیشترین تراکم جمعیت استان بنا بر آمار موجود در شهرستان بویراحمد است. تراکم نسبی جمعیت شهرستان بویراحمد در سال ۱۳۹۰ در هر کیلومتر مربع ۵۹ نفر بوده که در سال ۱۳۹۵ به ۷۰ نفر در کیلومتر مربع رسیده است .دلیل اصلی این تراکم بالا ، مهاجرت درون استانی از سایر شهرستان‌ها و مناطق روستایی به این شهرستان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: