به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۳۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
پس از وقوع پدیده مونسون، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد خسارت‌های وارد شده را جمع آوری و به سازمان بحران کشور ارسال کردند و پس از بررسی و تصویب در دولت برای ابلاغ اعتبار‌های لازم به سازمان برنامه ارسال شد.

خبردنا: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر همکاری شرکت‌های بیمه با دولت برای خسارت‌های ناشی از فعالیت سامانه مونسون تاکید کرد.

به گزارش"خبردنا"، کیامرث حاجی زاده با اشاره به رتبه هفتم ایران در جهان از نظر بروز حوادث غیرمترقبه گفت: هر سال با حوادث مختلفی در نقاط مختلف کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

او می‌گوید: بیشتر مناطق استان روی گسل‌های زلزله خیز قرار دارد و در ۲ سال اخیر با حوادث پیش بینی نشده‌ای از جمله زلزله سی سخت مواجه شدیم، بنابراین باید طوری برنامه ریزی کرد که شرکت‌های بیمه گر در کنار دولت قرار گیرند و بخشی از خسارت‌های وارده به بخش‌های مختلف را جبران کنند.

حاجی زاده با بیان اینکه بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد بیشترین خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی را در ۲ سال گذشته متحمل شده است، ادامه داد: باتوجه به اینکه استان در زمینه پرورش ماهیان سردابی و زینتی سومین قطب کشور است، اما از سال ۹۸ تاکنون خسارت‌های زیادی به این بخش وارد شده و می‌طلبد واحد‌های تولید آبزیان بیشتری در منطقه زیرپوشش بیمه قرار گیرند تا در موقع خسارت دغدغه‌ای نداشته باشند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: عشایر استان بیشتر از یک میلیون واحد دامی در اختیار دارند که ۱۰ درصد این دام‌ها زیر پوشش بیمه قرار دارد و این میزان رضایت بخش نیست.

حاجی زاده اضافه کرد: وضعیت بیمه واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر مطلوب است، بطوریکه از ۴۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده در استان از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی بیمه شده اند.

او می‌گوید: پس از وقوع پدیده مونسون، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد خسارت‌های وارد شده را جمع آوری و به سازمان بحران کشور ارسال کردند و پس از بررسی و تصویب در دولت برای ابلاغ اعتبار‌های لازم به سازمان برنامه ارسال شد.

حاجی زاده بر فرهنگ سازی گسترش چتر بیمه در استان تاکید کرد و افزود: برای این کار شرکت‌های بیمه در کنار دولت باید مزیت‌های بیمه گری را برای قشر‌های مختلف مردم تبلیغ کرد، ضمن اینکه این شرکت باید خسارت‌ها را در کمترین زمان پرداخت کنند تا مردم از این موضوع استقبال کنند.

او اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در تفاهم نامه‌ای با صدا و سیما زمینه تبلیغ، گسترش چتر بیمه‌ها و تمایل بیشتر مردم به بیمه محصولات شرکت‌های بیمه گر را فراهم کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: