به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۳۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
هم زمان با شروع ثبت نام دانشجویان در سال تحصیلی جدید، این سازمان میز خدمت بیمه دانشجویی را نیز در دانشگاه‌های دولتی، علوم پزشکی و آزاد اسلامی مستقر کرده است و دانشجویان با مراجعه به این مکان‌ها می‌توانند مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.

خبردنا: مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجویان استان می توانند از پوشش بیمه ای بهره مند شوند.

به گزارش"خبردنا"، رسول چراغ سحرمی این استان گفت: دانشجویان می‌توانند هم زمان با تحصیل، دوره بیمه پردازی خود را نیز آغاز و از این فرصت برای شروع سابقه بیمه‌ای خود استفاده کنند.


مدیرکل تامین اجتماعی گوید: متقاضیان استفاده از بیمه دانشجویی می‌توانند با ورود به سامانه خدمان غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir نسبت به عقد قرارداد بیمه دانشجویی اقدام کنند و در صورتی که به هر دلیلی موفق به ورود یا ثبت مشخصات خود در این سامانه نشوند، شعب تامین اجتماعی و هم چنین کارگزاری‌های رسمی این سازمان در شهر‌های مختلف استان آماده همکاری و راهنمایی آنان خواهند بود.


 به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان: هم زمان با شروع ثبت نام دانشجویان در سال تحصیلی جدید، این سازمان میز خدمت بیمه دانشجویی را نیز در دانشگاه‌های دولتی، علوم پزشکی و آزاد اسلامی مستقر کرده است و دانشجویان با مراجعه به این مکان‌ها می‌توانند مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.


او افزود: با بیمه دانشجویی، در عین حفظ و برخورداری از پوشش درمانی از طریق والدین، دانشجویان می‌توانند برای خود سابقه بیمه‌ای ایجاد کنند و خدمات درمانی آنان نیز قطع نخواهد شد. در واقع، دانشجویان در دوران اشتغال به تحصیل، این سال‌ها را تبدیل به سوابق بیمه‌ای خود می‌کنند و به همان میزان زودتر بازنشسته می‌شوند.


وی هدف از این طرح را آسودگی خاطر و امنیت شغلی بیشتر برای دانشجویان و رفع بخشی از دغدغه‌های آینده آنان بیان کرد و گفت: به عنوان مثال، دانشجوی دوره کارشناسی که ۴ سال به تحصیل اشتغال دارد، پس از فراغت از تحصیل، به همان میزان سابقه بیمه‌ای خواهد داشت و در صورت استخدام یا اشتغال در بازار کار، ۴ سال زودتر بازنشسته خواهد شد.


به گفته وی، سابقه بیمه دانشجویی همواره برای دانشجویان محفوظ است و امکان انتقال آن به سایر صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی نیز وجود دارد.


چراغ سحر ادامه داد: حتی اگر دانشجو پس از فراغت از تحصیل به دلایلی موفق به استخدام یا اشتغال در جایی نشود، می‌تواند سابقه بیمه‌ای خود را تحت عنوان بیمه مشاغل آزاد ادامه دهد و با پرداخت حق بیمه ماهانه از مزایای آن از جمله بازنشستگی استفاده کند.


وی دانشجویان دارای شرایط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال را مشمولان این طرح بیان کرد و گفت: حق بیمه دانشجویی دارای سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است و دانشجو می‌تواند یکی از این نرخ‌ها را با توجه به شرایط خود انتخاب کند.


چراغ سحرگفت: نرخ ۱۲ درصد شامل بازنشستگی و پرداخت مستمری به بازماندگان بعد از فوت است، نرخ ۱۴ درصد، بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی را شامل می‌شود و نرخ ۱۸ درصد نیز علاوه بر بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی، ازکارافتادگی را نیز در بر می‌گیرد.


وی در باره امکان پرداخت حق بیمه سال‌های گذشته گفت: سابقه بیمه‌ای فقط از روز انعقاد قرارداد و آغاز بیمه پردازی قابل ثبت است و روز‌ها و سال‌های گذشته را دربرنمی گیرد؛ بنابراین توصیه ما به دانشجویان عزیز این است که در اولین فرصت نسبت به انجام این کار اقدام کنند و زمان را از دست ندهند.


به گفته چراغ سحر، کسانی که به عنوان بازمانده، مستمری والدین خود را دریافت می‌کنند نیز شرایط عقد قرارداد بیمه‌ای و استفاده از بیمه دانشجویی را دارند و می‌توانند مستمری خود را هم چنان دریافت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: