به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۴۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

خبردنا: خورش لوبیا سبز یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با روش های متفاوتی طبخ می شود. این خورش را می توانید با گوشت قرمز یا گوشت مرغ تهیه کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش لوبیا سبز در ادامه با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه خورش لوبیا سبز به روش رستورانی

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا سبز ۴۰۰ گرم
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ ۱ عدد
سیر ۳ حبه
ابلیمو یا آبغوره ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن مایع به اندازه کافی

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

مرحله اول

برای تهیه خورش لوبیا سبز ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود سپس سیرها را رنده کرده و اضافه می کنیم. پس از اینکه سیر و پیاز شفاف شدند کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

 

 

مرحله دوم

تفت دادن را ادامه می دهیم تا مواد با هم یکدست شوند سپس گوشت خورشتی را به صورت قورمه ای خرد می کنیم و پس از شستشو به قابلمه اضافه می کنیم. گوشت را هم چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگ ان تغییر کند.

مرحله سوم

پس از اینکه گوشت تغییر رنگ داد ۶ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و درب ان را می بندیم. حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم که گوشت با حرارت ملایم بپزد. پس از اینکه گوشت نیمپز شد رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

 

 

مرحله چهارم

در این مرحله لوبیا سبز را می شوییم و آبکشی می کنیم تا آب اضافی ان خارج شود ، سپس به صورت تکه های ۱ الی ۲ سانتی متری برش می زنیم و کنار می گذاریم. در ادامه لوبیا سبز ها را با مقدار کمی روغن تفت می دهیم تا فقط کمی سرخ شوند.

مرحله پنجم

اگر لوبیا سبز بیش از حد تفت داده شود سفت و خشک می شود فقط باید در حدی تفت داده شود که حالت خود را هنگام پخت در خورش حفظ کند. پس از اینکه گوشت خورشت به طور کامل پخت لوبیا سبز را به همراه آبلیمو و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

 

 

مرحله ششم

این خورش معمولا به صورت کم آب سرو می شود به همین جهت توصیه می شود اجازه دهید خورش به خوبی روغن بیندازد سپس آنرا از روی حرارت بردارید و در خورش خوری بکشید و در پایان به همراه برنج سرو کنید.

نکات پخت خورش لوبیا سبز

خورش لوبیا سبز با مرغ

در صورتی که تمایل دارید این خورش خوشمزه را با گوشت مرغ را درست کنید، کافیست گوشت مرغ را حذف کنید و به مقدار دلخواه گوشت مرغ اضافه کنید. گوشت مرغ را به صورت دو صورت تکه ای ( مانند خورشت مرغ ) یا به صورت خورشتی ( مانند خورش قورمه سبزی ) می توانید به این خورش خوشمزه اضافه کنید.

 

 

خورش لوبیا سبز با لپه

برای درست کردن این خورش خوشمزه با لپه، کافیست ۱۵۰ گرم لپه را از شب قبل بخیسانیم، سپس پس از اینکه گوشت خورشتی را سرخ کردیم، لپه را آبکشی و به قابلمه اضافه کنیم. ادامه مراحل را مانند دستور بالا دنبال می کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: