به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۴۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

خبردنا: وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه هر ساعتی که دانش‌آموزان از درس جا بمانند ضرر کرده‌اند گفت: امروز دشمن در پی غیرحضوری کردن آموزش است. دانش آموز ما در فضای مجازی در هر ثانیه فرصت‌های زیادی برای آموزش را از دست می دهد و برنامه ریزی دشمن بر روی همین مسأله و حضور گسترده دانش آموزان در فضای مجازی جهت فرصت سوزی است.

یوسف نوری در دیدار با دانش آموزان برگزیده و نماینده انجمن‌های اسلامی دانش آموزی استان قزوین بیان کرد: محرومیت محدودیت نیست. محرومیت نمی تواند مانع پیشرفت دانش آموزان شود. ما شما را به عنوان حلقه میانی و بچه‌های گام دوم انقلاب می شناسیم. بیانیه‌ای که تمدن نوین اسلامی را محقق می کنند.

نوری عنوان کرد: آموزش و پرورش، پیشران جامعه دانش بنیان است و امروز انتظار جامعه، برتری شما دانش آموزان در تمام عرصه‌های داخلی و بین المللی است. همچنین انتظار می‌رود شما نمایندگان و برگزیدگان دانش آموزی، در مدارس، پیشران گام دوم انقلاب باشید.

وی گفت: علم و پژوهش و اخلاق و معنویت از شاخصه‌های دانش آموز پژوهشگر است. امروز علم و پژوهش ما مورد هدف دشمن قرار گرفته و تعطیلی مراکز علمی ما نشان از این امر دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در حوزه‌های سلول های بنیادین و انرژی های تجدید پذیر و صلح آمیز هسته‌ای و موشک و پرتاب ماهواره جزو برترین کشورهای جهان هستیم. خودکفایی در حوزه گاز را خودمان ایجاد کردیم و امروز به قله‌های بلند موفقیت رسیده‌ایم و این امر موجب نگرانی دشمن است.

نوری عنوان کرد: هر ساعتی که دانش آموزان از درس جا بمانند ضرر کرده‌اند و امروز دشمن در پی غیرحضوری کردن آموزش است. دانش آموز ما در فضای مجازی در هر ثانیه فرصت‌های زیادی برای آموزش را از دست می دهد و برنامه ریزی دشمن بر روی همین مسأله و حضور گسترده دانش آموزان در فضای مجازی جهت فرصت سوزی است. لذا شما نمایندگان دانش آموزی، عوامل موثر برای بیان این حقایق در مدارس هستید.

وی افزود: پژوهشگر، مدام به دنبال علم آموزی است. امروز شما باید برای دستیابی به هسته علم سختی ها را تحمل کنید و این همان مسیری است که دانشمندان و شهدای دانشمند ما برای سربلندی میهن کشیدند. در هرکاری فقط سواد اسمی یا دغدغه کنکور نداشته باشید، در کنار این امر مراقب عرفان خود باشید و جنبه تربیتی را از خودتان با جریان آتش به اختیاری شروع کنید و در بین مدارس خود نشر دهید.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بی‌تردید آموزش و پرورش، پیشران جامعه دانش بنیان است و آموزش و پرورش نقش بی‌بدیلی در عوامل پیش برنده تسهیل دانش دارد.

نوری با اشاره به اینکه تحقیقات بسیاری در خصوص نقش آفرینی آموزش و پرورش در جوامع مختلف انجام شده که همگی تأثیر دستگاه تعلیم و تربیت را اثبات کرده است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به «ایران قوی» باید به نتایج تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده دقت کنیم. هفته آینده دانش بنیان شدن آموزش و پرورش در دستور کار قرار می گیرد. این نظام با استفاده از ظرفیت شما در باشگاه های جهانی از لحاظ علمی و تربیتی و با الگوگیری از شخصیت های برجسته ای همچون مرحوم ابوترابی، شهید بابایی، شهید لشگری و شهید سلیمانی به عنوان معماران تربیتی، شناخته می شود و لذا امر تربیتی بر هر امری ارجح است.

وی عنوان کرد: امروز انتظار جامعه، برتری شما دانش آموزان در تمام عرصه های داخلی و بین المللی است. همچنین انتظار می رود شما نمایندگان و برگزیدگان دانش آموزی، در مدارس، به عنوان پرچمداران جریان پیشران انقلاب باشید.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: باید دانش آموزان نخبه در عرصه‌های مختلف به منظور کمک به ارتقاء و اعتلای سایر دانش آموزان گروه‌های جهادی را در مدارس شکل و سامان بدهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گفتنی است؛ در این نشست صمیمانه، دانش آموزان نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه های آموزشی و پرورشی مطرح کردند که وزیر آموزش وپرورش به آن ها پاسخ داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: