به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۴۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه‌های سفر دولت به استان در بخش‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و حوزه زیرساخت بود، افزود: با تلاش همکارانم در حوزه اقتصادی کارخانجاتی که در گذشته راکد بودند به چرخه تولید بازگردانده شدند و طرح‌های کلانی هم در دست اجرا است.

 خبردنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد گغت: از محل متمم سفر رئیس جمهوری یکهزار میلیارد تومان برای توسعه و رفع محرومیت‌ها در استان اختصاص می‌یابد.

به گزارش " خبردنا " به نقل از تسنیم ، سید "علی احمدزاده " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 500 میلیارد تومان از اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور تا چند مدت آینده به استان اختصاص داده می‌شود و تا پایان سال هم 500 میلیارد تومان دیگر تزریق می‌شود که در مجموع تا پایان سال یک هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری مصوبات سفر سال گذشته دولت سیزدهم به این استان، عنوان کرد: با حضور سید صولت مرتضوی از چندین پروژه در مناطق مختلف استان بازدید شد که معاون رئیس‌جمهور ضمن ابراز رضایت از پیگیری و اجرای پروژه‌های سفر، عنوان کرد استان به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه‌های سفر دولت به استان در بخش‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و حوزه زیرساخت بود، افزود: با تلاش همکارانم در حوزه اقتصادی کارخانجاتی که در گذشته راکد بودند به چرخه تولید بازگردانده شدند و طرح‌های کلانی هم در دست اجرا است.

وی با اشاره به بخشی از اقداماتی که به صورت جهادی در استان صورت گرفته، گفت: مدرسه‌ای که در 10 سال گذشته احداث نشد در مدت 4 ماه کلنگ‌زنی، احداث و افتتاح شد یا پروژه مدرسه سازی دیگری که با گذشت چند سال فقط 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت طی چند ماه 50 درصد دیگر احداث و پروژه تکمیل شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر رضایت معاون اجرایی رئیس‌جمهور از روند پیگیری و اجرای پروژه‌ها، وحدت و همدلی مسئولان استان مورد توجه آقای مرتضوی بود، عنوان کرد: پروژه آبرسانی به لیکک سال 95 کلنگ آن به زمین زده و 70 میلیارد هزینه شد اما در سفر سال گذشته دولت به استان 250 میلیارد اعتبار برای پروژه در نظر گرفته شد که 100 میلیارد تخصیص داده شد و تا پایان سال شبکه لوله‌گذاری تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: ابر پروژه پتروشیمی گچساران دیگر پروژه‌ای بود که مورد بازدید معاون رئیس جمهور قرار گرفت، در حال حاضر این پروژه بیش از 94 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اختصاص اعتبارات ارزی و ریالی از سفر دولت تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدزاده در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت کارخانه قند پرداخت و عنوان کرد: این کارخانه مدت زمان زیادی از چرخه خارج شده بود اما با حکم دستگاه قضایی باید به چرخه تولید بازگردد که طی یکسال اخیر به اهدافی که در سفر دولت بوده رسیده و بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود ‌در سفر دولت به بهره‌برداری برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه‌های راه روستایی و پروژه‌ ملی پاتاوه به دهدشت دارای 400 میلیارد تومان اعتبار از سفر دولت است که 100 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه روند کار در استان در یکسال گذشته روند جهشی و جهادی بود،‌گفت: روند ایجاد تحول در استان باید سرعت بیشتری به خود بگیرد و زمان اجرایی پروژه‌ها باید کم شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: