به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۴۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

خبردنا: در یک اتفاق عجیب انتخاباتی دو نماینده مجلس امت کویت از پشت میله‌های زندان فعالیت انتخاباتی خود را انجام دادند و بعد از پیروزی به قوه قانون‌گذاری این کشور رفتند.

 

رسانه‌های کویتی خبر دادند، حامد محری البذلی و مرزوق الخلیفه که در زندان به سر می‌برند موفق شدند در انتخابات مجلس امت کویت به پیروزی برسند و رسماً نماینده شوند.

دو نماینده‌ای که از زندان در پارلمان شرکت کردند

به نوشته روزنامه القبس، مرزوق الخلیفه که خود به دلیل پرونده انتخابات فرعی در زندان به سر می‌برد موفق شد در حوزه انتخاباتی خود به پیروزی برسد و وارد مجلس امت شود.

حامد البذالی هم با وجود آنکه در حبس احتیاطی قرار دارد و محاکمه‌اش قرار است ۲۰ اکتبر برگزار شود، موفق شد در حوزه دوم نفر چهارم برندگان قرار گیرد و راهی مجلس شود.

گفتنی است مخالفان دولت موفق شدند در انتخابات اخیر به پیروزی قابل توجهی دست پیدا کننند.

به نوشته رسانه‌ها، جریان‌های مخالف ۲۸ کرسی از ۵۰ کرسی مجلس امت را به خود اختصاص دادند، در حالی که در این انتخابات ۲۰ نفر از نمایندگان دوره گذشته از جمله سه وزیر سابق موفق به راهیابی به مجلس نشدند.

همچنین بعد از آنکه در انتخابات سال ۲۰۲۰ هیچ زنی وارد مجلس امت نشده بود، این بار دو زن به نام‌های جنان بوشهری و عالیه خالد توانستند به کرسی‌های مجلس امت تکیه بزنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: