به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۴۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
توفیقیان تاکید کرد: عوامل خطر اصلی بیماریهای قلبی-عروقی و سکته مغزی شامل مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی هستند.

 خبردنا : کارشناس برنامه قلب و عروق معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت : تاکنون تعداد۵۵هزار و ۵۴۷ بیمار فشارخونی و ۲۳هزار و ۵۲۴ بیمار دیابتی در استان شناسایی شده است، که با توجه به جمعیت بالای سی سال استان شیوع فشارخون ۱۳/چهل هفت، بیماریابی دیابت ۵/هفتاد یک درصد است.

به گزارش" خبردنا " ، سید "عابد توفیقیان" در نشست کمیته تخصصی «قلب سالم» که در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، با بیان اینکه  سالانه ۱۸نیم میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری‌های قلبی و عروقی فوت می‌کنند تصریح کرد: در حال حاضر بیماری‌های قلبی و عروقی، اولین علت مرگ در دنیا و همچنین کشور و استان است.

وی با اشاره به اینکه  ۳۱ درصد از کل مرگ های جهانی و نیمی از مرگ های ناشی از بیماری‌های غیر واگیر هستند ، ادامه داد : عوامل خطر اصلی بیماریهای قلبی-عروقی و سکته مغزی شامل مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی هستند.

کارشناس برنامه قلب و عروق معاونت بهداشتی دانشگاه علوم در پایان این جلسه خاطرنشان کرد که به این بیماری ها در افراد به شکل فشارخون بالا،قند خون بالا،کلسترول خون بالا،اضافه وزن ،چاقی و خطرات تخریب کننده سلامت قلب تظاهر می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: