به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۴۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد :
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: مطابق تعریف کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد، کودک به هر فرد زیر ۱۸سال در جامعه اطلاق می‌شود.

خبردنا : مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت آغاز هفته ملی کودک ، از کودکان به عنوان سرمایه های ملی و آینده سازان هر جامعه ای نام برد و اظهار داشت : آینده روشن هر ملتی در دست همین کودکان امروزی است .

به گزارش " خبردنا " به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد حسنعلی عزت خواه در آئین نواخته شدن زنگ آغاز هفته ملی کودک در مدرسه ابتدایی هاجر یاسوج با بیان اینکه احترام به کودکان و رعایت حقوق آنها مورد تاکید آموزه های دینی در نظام اسلامی است گفت: رشد و تکامل همه جانبه کودکان نیازمند افزایش مهارت و آگاهی به کودکان است و لازم است بستر را برای نشاط و شادابی کودکان بیش از پیش فراهم کنیم.
وی مراقبت های فکری و مهارتی و تقویت دامنه تعلیم و تربیت کودکان را گنجی برای آینده کشور دانست و از مدیران مدارس و معلمان خواست در آموزش کودکان برای پرورش نسلی پویا و اثرگذار برای جامعه کوشا باشند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: مطابق تعریف کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد، کودک به هر فرد زیر ۱۸سال در جامعه اطلاق می‌شود.
عیسی حسنی گفت: کودکان به واسطه شرایط سنی محدودیت‌های طبیعی و اجتماعی خود نیاز به حمایت قانون‌گذار، والدین و جامعه دارند از این رو توجه اصولی به گذر از دوران کودکی رسالت خطیری است که مسئولان برای رعایت حقوق آنها باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری هدفمند داشته باشند.
وی آشنایی با حقوق کودکان را نیازمند آموزش و تربیت صحیح در مدرسه و خانواده دانست و بر توجه بیشتر به حجاب در دوران کودکی تاکید کرد.
در این آیین سرود سلام فرمانده به شکل دست جمعی اجرا و بیانیه کنوانسیون دفاع از حقوق کودکان توسط یکی از دانش آموزان پیشتاز سازمان دانش آموزی قرائت گردید و در پایان زنگ هفته کودک نواخته شد.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: