به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۴۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

خبردنا: امروز فست‌فود‌ها در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند، به طوری که ذائقه بسیاری از مردم از غذا‌های سنتی به سمت غذا‌های مدرن و یا به اصطلاح فست فود میل پیدا کرده است.

 

ویژگی مهم فست‌فود‌ها صرف‌نظر از طعم دلچسبی که دارند، مدت زمان کوتاهی است که صرف آماده کردن آن‌ها می‌شود. در این میان سوخاری‌ها یکی از انواع محبوب فست فود‌ها هستند که طرفداران زیادی دارند. سیب زمینی سوخاری، مرغ سوخاری، قارچ سوخاری، پیاز سوخاری و... همگی از انواع خوشمزه سوخاری‌ها هستند که در فست فود‌ها یکی از منو‌های اصلی محسوب می‌شوند.

طرز تهیه گل‌کلم سوخاری، یک فست فود مقوی!

گل‌کلم سوخاری نوعی از همین سوخاری‌های پرطرفدار است که علاوه‌بر طعم خوب و دلچسب می‌تواند یک فست فوت مقوی هم برای بچه‌ها باشد؛ زیرا گل‌کلم خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. در این مطلب طرز تهیه گل‌کلم سوخاری در منزل همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه گل‌کلم سوخاری

  • گل‌کلم: ۳۰۰ گرم
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • آرد: ۱۰۰ گرم
  • آب یخ: نصف لیوان
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • پاپریکا: نصف قاشق چای‌خوری
  • روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

نکات مربوط به گل‌کلم

طرز تهیه گل‌کلم سوخاری، یک فست فود مقوی!

گل‌کلم یکی از سبزیجات بسیار پر خاصیت و سرشار از فیبر است که دارای انواع ویتامین‌های گروه c، b، k و مقادیر قابل توجهی از پتاسیم، منگنز، منیزیم و فسفر است. گل‌کلم سالم و تازه باید کاملا سفید باشد و لکه‌های سیاه روی گلم‌کلم نشانه کهنگی آن است. سطح گل کلم باید کاملا ترد و تازه باشد و آثار له شدگی نداشته باشد. همچنین برگ‌های گل‌کلم تازه باید به رنگ سبز روشن باشد. گل‌کلم را می‌توانید بدون اینکه بشویید، به مدت ۵ روز در یخچال و داخل کیسه کاملا خشک و با سر باز نگهداری کنید.

 

 

طرز تهیه گل‌کلم سوخاری

طرز تهیه گل‌کلم سوخاری، یک فست فود مقوی!

۱ ـ برای شروع کار ابتدا گل‌کلم را خرد کنید و خوب بشویید. سپس یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و روی اجاق گاز بگذراید تا جوش بیاید. گل‌کلم‌ها را داخل آب جوش بریزید و ۵ دقیقه زمان بدهید تا بجوشد و کمی نرم شود؛ سپس آبکش کنید.

۲ ـ تخم مرغ را داخل یک کاسه مناسب بریزید و آرد را همراه با نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به آن اضافه کنید. با یک چنگال همه مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند؛ سپس آب یخ را کم کم به مایه اضافه کنید، در حدی که مایه بیش از حد شل نشود و غلظت داشته باشد.

 

 

۳ ـ روغن را داخل یک قابلمه گود بریزید و آن را روی اجاق گاز بگذراید تا داغ داغ شود. گل‌کلم‌ها را یکی یکی داخل مایه آماده بگذارید و بلافاصله توی روغن داغ بیاندازید و اجازه بدهید گل‌کلم کاملا سرخ و سوخاری شود. توجه داشته باشید که روغن باید به اندازه‌ای باشد که گل‌کلم در آن غوطه ور شود. گل‌کلم‌های سوخاری شده را روی دستمال مخصوص جذب روغن بگذراید تا روغن اضافی آن خارج شود؛ سپس با هر نوع سسی که دوست دارید، سرو کنید و از خوردن این سوخاری خوشمزه لذت ببرید، نوش جان.

نام:
ایمیل:
* نظر: