به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۵۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

خبردنا: دومین محاکمه «هروی واینستین» این هفته در دادگاه لس آنجلس برگزار می شود، پرونده ای که به نظر می رسد از اولین محاکمه او در نیویورک، پیچیده تر و گسترده تر باشد.

پیش‌بینی می‌شود این محاکمه تا دو ماه به طول بیانجامد، زیرا «واینستین» تهیه‌کننده هالیوودی این بار با ۹ اتهام تجاوز جنسی روبروست، این در حالی ست که او در نیویورک برای ۶ اتهام محکوم شد.

«واینستین» ۷۰ ساله ، دو سال پیش و در دادگاه نیویورک پس از محکوم شدن به چند مورد تجاوز جنسی، حکم ۲۳ سال زندان گرفت و دادگاه استیناف نیویورک با رسیدگی به پرونده او موافقت کرده است، اما محکومیت در دادگاه جدید در لس آنجلس که به صورت بالقوه می‌تواند با محکومیت به ۱۴۰ سال زندان همراه می‌شود، این تهیه‌کننده سابقا پرنفوذ را، برای همیشه پشت میله‌های زندان نگه خواهد داشت.

دادگاه لس آنجلس از بسیاری جهات شبیه دادگاه اول خواهد بود. یکی از قربانیان لس آنجلس حتی به عنوان شاهد در دادگاه نیویورک شهادت داده و انتظار می‌رود که دادستان استدلال کند که «هروی واینستین» از قدرت خود و وعده پیشرفت شغلی برای فریب دادن زنان و تجاوز جنسی سوء استفاده می‌کرده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که وکلای تهیه‌کننده بدنام هالیوودی تمامی این اتهامات را رد کنند و زنان را متهم به ارتباط توافقی با «واینستین» کنند.

ماجرای رسوایی اخلاقی «هاروی واینستین» که اولین بار توسط هفته‌نامه نیویورکر فاش شد، آغاز جنبش‌ Metoo در هالیوود را موجب شد که هدف آن افزایش توجه به شیوع سوء‌استفاده جنسی از زنان در سینمای هالیوود است.

«واینستین» در ابتدا یکی از بنیانگذاران کمپانی «میرامکس» بود که ساخت فیلم‌های موفق و مستقلی چون «داستان عامه پسند» را در کارنامه داشت و سپس به همراه برادرش «باب» در سال ۲۰۰۵ کمپانی فیلمسازی «واینستاین» را راه‌اندازی کردند.

وی برای تهیه‌کنندگی فیلم «شکسپیر عاشق» در سال ۱۹۹۸ موفق به کسب جایزه اسکار شد و همچنین برای تهیه‌کنندگی تعداد زیادی از نمایش‌ها هفت بار برنده جایزه تونی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: