به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۵۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
پروژه‌ای از جوخانه به طرف طسوج شهرستان چرام در حال اجرا بوده اما تمام پل‌هایی که احداث شده غیراستاندارد و آسفالت متلاشی شده که دستور تخریب یکی دو پل صادر شد یا در پروژه‌ای از چاسخار به سمت آرند مصالحی که برای پروژه آورده شده کیفیت پایینی دارد و تغییرات دمایی باعث از بین رفتن آسفالت می‌شود.

خبردنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف از جمله معادن فرش قرمز پهن می‌کنیم، گفت: آماده هرگونه همکاری در این راستا هستیم.

به گزارش"خبردنا"، کیامرث حاجی‌زاده در نشست کارگروه معادن کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سیاست نظام حمایت از تولید است، اظهار داشت: همه مکلف هستیم سیاست‌ها را اعمال کنیم اما نباید در کنار حمایت از تولید زمینه برای بی‌عدالتی و رانت فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در همین خصوص حرکت‌های خوبی آغاز و در حوزه عمرانی کمیته پنج نفره‌ای برای رصد معادن تشکیل شده و سازمان بازرسی، قوه قضاییه و نیروی انتظامی بر وضعیت معادن نظارت دارند.

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه با تشکیل این کمیته به دنبال جلوگیری از بی‌عدالتی هستیم، گفت: در نشست شورای فنی مصوب شد آزمایشگاه کیفی فعال شود و قیمت تولیدات معدنی از جمله شن و ماسه به روز شده و می‌طلبد کیفیت مصالح به روز و استاندارد شود.

وی بر سرمایه‌گذاری و رعایت حقوق مصرف کنندگان در حوزه معادن تاکید کرد و افزود: تعیین تکلیف معادن شناسایی شده غیر فعال به عنوان یک اولویت در دستور کار اداره کل صمت باشد، زیرا هیچ گونه کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

حاجی زاده با تاکید بر اینکه برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف از جمله معادن فرش قرمز پهن می‌کنیم، افزود: آماده هرگونه همکاری در این راستا هستیم.

وی با انتقاد از کیفیت پایین مصالح ساختمانی به خصوص شن و ماسه اظهار داشت: کیفیت نامناسب شن و ماسه به زیرساخت‌های عمرانی و ساخت‌ و سازهای مسکونی ضربه وارد کرده و از عملکرد دستگاه‌های متولی در این زمینه رضایت نداریم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه یکسالی است که به استاندارد‌سازی مصالح ساختمانی ورود کرده‌ایم، عنوان کرد: پروژه‌ای از جوخانه به طرف طسوج شهرستان چرام در حال اجرا بوده اما تمام پل‌هایی که احداث شده غیراستاندارد و آسفالت متلاشی شده که دستور تخریب یکی دو پل صادر شد یا در پروژه‌ای از چاسخار به سمت آرند مصالحی که برای پروژه آورده شده کیفیت پایینی دارد و تغییرات دمایی باعث از بین رفتن آسفالت می‌شود.

 وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی بپذیرند در نظارت کوتاهی کرده‌اند، ابراز کرد: متاسفانه شن و ماسه در استان به یک کالای تجاری تبدیل شده و قیمت مصالح ساختمانی افزایش داشته اما کیفیت مصالح ارتقاء پیدا نکرده است.

حاجی‌زاده بر ایجاد آزمایشگاه مادر برای کنترل کیفیت شن و ماسه تاکید کرد و ادامه داد: اگر امکانات لازم در آزمایشگاه مکانیک خاک وجود دارد به عنوان آزمایشگاه مادر از ظرفیت آن استفاده و کیفیت مصالح بررسی شود در غیر اینصورت سازمان نظام مهندسی آزمایشگاه جدیدی ایجاد کند.

وی با اشاره به آمار 15 واحد شن و ماسه که به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند، بیان کرد: صنعت و معدن ماهیانه از واحدهای شن و ماسه بازدید و جلوی فعالیت واحدهایی که فاقد مجوز هستند را بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: