به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۵۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

خبردنا: فراری پورسانگ Purosangue ۲۰۲۳ سرانجام رونمایی شد. شاید فراری دیر به فکر عرضه یک شاسی بلند لوکس قدرتمند افتاده باشد، اما کراس اوور فراری پورسانگ Purosangue به دلیل بهره بردن از استایلی مشابه با فراری روما Roma و یک پیشرانه قدرتمند ۱۲ سیلندر در جلو و تاپ اسپید ۳۱۰ کیلومتر بر ساعتی به نظر می رسد که ارزش این همه صبر و انتظار را داشته باشد. خودرویی که بر اساس آپشن هایش در اروپا تا ۱۳ میلیارد تومان به پول امروز ایران قیمت دارد . اگر روزی پایش به ایران برسد با این شرایط قانونی غددش اقلا در دو ضرب می شود!

۷۵ سال طول کشید تا فراری قانع شود اولین خودروی چهار در خود را تولید کند. فراری پورسانگ Purosangue قرار است که به رقابت با گرانترین و قدرتمندترین مدل های آستون مارتین DBX، لامبورگینی اوروس، بنتلی بنتایگا و رولزرویس کالینان بپردازد. تنها رقیب فراری که هنوز تن به تولید اسیووی و کراس اوور نداده و از این بازی عقب مانده مکلارن است.

تصاویر حیرت انگیز از فراری ۱۳میلیارد تومانی!

ظاهر فراری پورسانگ Purosangue

فراری پورسانگ Purosangue اولین کراس اوور این ابرخودروساز ایتالیایی بوده و اولین محصول چهار درب این شرکت هم محسوب می شود که کابینی جادار برای استفاده یک خانواده دارد. فراری پورسانگ Purosangue دارای درب هایی خلاف جهت بازشونده، فضایی جادار برای حمل بار و همچنین سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. بدین ترتیب در بیراهه نوردی نیز می تواند حرف هایی برای گفتن داشته باشد. فراری پورسانگ Purosangue برخلاف رقبا که استایلی اسیووی مانند دارند، تصمیم گرفته که بیشتر شبیه به یک کراس اوور باشد و ارتفاع کلی آن ۱۵۸۹ میلی متر است. بدین ترتیب فضای سر داخل کابین فراری پورسانگ Purosangue نسبت به رقبا کمتر است. اما همین سبک طراحی موجب شده این خودرو استایلی اسپرت تر داشته باشد و باعث پایین تر آمدن مرکز ثقل آن شده است. سقف فراری پورسانگ Purosangue هم از جنس فیبر کربن بوده که باز هم به پایین تر آمدن مرکز ثقل این خودرو کمک کرده است.

تصاویر حیرت انگیز از فراری ۱۳میلیارد تومانی!

فراری پورسانگ Purosangue طول کلی معاد ۴۹۷۳ میلی متر داشته و تمامی پنل های بدنه آن از جنس آلومینیوم هستند و دیزاین آنها مشابه با فراری روما اجرا شده است. سبک طراحی پروفیل جلو، دیفیوزر عقب و جانمایی چهار خروجی اگزوز درون آن، چراغ های جلو و عقب و حجم پردازی های اعمال شده روی بدنه فراری پورسانگ Purosangue همگی یادآور سبک طراحی فراری روما هستند و استایلی زیبا و جذابتر نسبت به رقبا بخشیده است. همچنین در سگمنت شاسی بلندهای سوپرلوکس و قدرتمند تنها فراری پورسانگ Purosangue و رولزرویس کالینان هستند که دارای درب هایی خلاف جهت بازشونده هستند. فراری پورسانگ در محور جلو دارای رینگ های ۲۲ اینچی و در محور عقب دارای رینگ های ۲۳ اینچی بوده که با وجود آرک چرخ هایی بسیار وسیع، این رینگ ها چندان بزرگ به نظر نمی رسند.

تصاویر حیرت انگیز از فراری ۱۳میلیارد تومانی!

مشخصات فنی فراری پورسانگ Purosangue

برتری فراری پورسانگ Purosangue نسبت به سایر رقبای خود در زمینه مشخصات فنی است. فراری ابتدا نسخه ۱۲ سیلندر پورسانگ را رونمایی کرده و مدل های شش و هشت سیلندر و همچنین مدل هیبریدی این خودرو در آینده رونمایی خواهند شد. فراری پورسانگ Purosangue دارای موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری بوده که قادر به تولید ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۶ نیوتن متر گشتاور در دور ۸۲۵۰ است. این نیرو توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه به هر چهار چرخ فراری پورسانگ منتقل می شود. این گیربکس در قسمت عقبی فراری پورسانگ Purosangue جانمایی شده و تقسیم وزن ۴۹ به ۵۱ برای این کراس اوور جذاب به ارمغان آورده است.

تصاویر حیرت انگیز از فراری ۱۳میلیارد تومانی!

آستوت مارتین DBX۷۰۷ با پیشرانه ۷۰۷ اسب بخاری خود نزدیکترین رقیب به فراری پورسانگ بوده که البته فاقد موتور ۱۲ سیلندر است. حتی لامبورگینی اوروس پرفورمانته با موتور ۶۶۶ اسب بخاری و بنتلی بنتایگا ۱۲ سیلندر ۶۳۵ اسب بخاری هم در زمینه قدرت پایین تر از فراری پورسانگ Purosangue قرار می گیرند. ضمن اینکه تمامی این رقبا برای استخراج این سطح از قدرت به سیستم توربوشارژ مجهز هستند. اما انجین فراری تنفس طبیعیست.

فراری پورسانگ Purosangue مانند لامبورگینی اوروس و آستون مارتین DBX قادر است طی ۳.۳ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن مانند آستون مارتین DBX در حدود ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده که مقداری سریع تر از لامبورگینی با تاپ اسپید ۳۰۶ کیلومتر بر ساعتیست.

تصاویر حیرت انگیز از فراری ۱۳میلیارد تومانی!

فراری پورسانگ Purosangue هرچند اولین محصول تمام چرخ محرک این برند نیست، اما اولین فراری بوده که دارای سیستم کنترل خودرو در سرازیری و کنترل فعال رولینگ بدنه است. امروزه استفاده از اکتیو رولبارها در خودروهای لوکس رایج شده، اما فراری این سیستم را به لطف استفاده از دمپرهای الکترونیکی کنترل شونده مولتی ماتیک برای این خودرو فراهم کرده است. نکته منفی این دمپرها ارتفاع ثابت آنها بوده و نمی توانند فاصله کف فراری پورسانگ از سطح زمین را از ۱۸۳ میلی متر بیشتر کنند. این موضوع سبب کاهش قابلیت های بیراهه نوردی فراری پورسانگ می شود.

تصاویر حیرت انگیز از فراری ۱۳میلیارد تومانی!

داخل کابین فراری پورسانگ Purosangue ۲۰۲۳

فراری پورسانگ Purosangue یک محصول خاص و عجیب از فراری بوده و کابینی خاص تر از ظاهرش را به نمایش می گذارد. علی رغم اینکه سایر خودروسازان همچون پورشه داشبوردی مشابه را برای همه محصولات خود طراحی می کند، فراری علاقه دارد که داشبورد محصولاتش با یکدیگر متمایز باشند. بدین ترتیب هرچند فراری پورسانگ در ظاهر شبیه به روما طراحی شده، اما کابین آن متمایز بوده و شبیه به ۲۹۶ GTB طراحی شده است. جالب اینجاست که در میان داشبورد خبری از نصب نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا نیست و به جای آن یک نمایشگر دیجیتالی در مقابل راننده و یک نمایشگر دیگر در مقابل سرنشین جلو قرار دارد.

فراری هنوز قیمت پورسانگ Purosangue را اعلام نکرده، اما تصور ما بر این بوده که قیمتی معادل ۴۰۰ هزار دلار دارد.

 

 

تصاویر حیرت انگیز از فراری ۱۳میلیارد تومانی!

 

تصاویر حیرت انگیز از فراری ۱۳میلیارد تومانی!

تصاویر حیرت انگیز از فراری ۱۳میلیارد تومانی!

 

نام:
ایمیل:
* نظر: