به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۵۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ همچنین بیش از  ۵۹.۷۴ میلیون متر مکعب آب کشاورزی، ۳.۴۲ میلیون متر مکعب آب صنعت و ۸۵.۸۱ میلیون متر مکعب برای سایر مصرف (زیست محیطی) در این سد رهاسازی شده است.

خبردنا: مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه حجم ذخیره آب سدکوثر اکنون ۴۲۱.۵۸ میلیون متر مکعب است گفت: با این میزان ذخیره، ۷۷ درصد از گنجایش مخزن۵۴۷ متر مکعبی این سد پُر است.

به گزارش"خبردنا"، اکبر خدری افزود: میزان ورودی آب به این سد در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه قبل کاهش نشان می دهد.

وی عنوان کرد: میزان ورودی آب در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰  به سد کوثر ۳۲۵.۶۲ میلیون متر مکعب بوده در حالی که در مدت مشابه سال پیش از آن ۳۶۰.۲۴میلیون متر مکعب بوده است.

 خدری اظهار داشت: ۱۶۶.۶۴ میلیون متر مکعب آب  برای مصرف آشامیدنی استان‌های جنوبی کشور در سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ رهاسازی شده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بیش از ۱۴۳.۸۴ میلیون متر مکعب برای مصرف آب شرب رها سازی شد.

خدری ابراز کرد: در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ همچنین بیش از  ۵۹.۷۴ میلیون متر مکعب آب کشاورزی، ۳.۴۲ میلیون متر مکعب آب صنعت و ۸۵.۸۱ میلیون متر مکعب برای سایر مصرف (زیست محیطی) در این سد رهاسازی شده است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتنی این سد از سطح دریا ۶۲۵متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد بیش از ۶۱۶ متر است.

وی گفت: سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است که آب بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر  جمعیت در جنوب کشور را تامین می‌کند.

خدری تصریح کرد: ۲۶.۶۱ میلیون متر مکعب آب در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از سد کوثر تبخیر شد که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۲۸.۷۴ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر با بیان اینکه میزان خروجی آب در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از سد کوثر ۳۴۲.۱۹ بوده گفت: در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته  بیش از ۳۸۹میلیون متر مکعب بوده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون دبی خروجی کل سد کوثر ۱۴.۳۲ متر مکعب بر ثانیه و دبی ورودی ۶.۱۰ متر مکعب بر ثانیه است.

خدری گفت: سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا در استان های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس را تأمین می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: