به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۵۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
جاده‌هایی که چهار خظه و تعریض شدند مشکلاتی از جمله؛ نبود جداکننده فیزیکی، دوربرگردان ایمن و روشنایی دارند، همچنین جاده‌های رفت و برگشتی یا دوخطه با مشکلاتی همچون پیچ تند، پیچ مرکب، شیب تند، دیدنامناسب و ... مواجه هستند.

خبردنا: رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد علت ۴۲ درصد تصادف‌های رانندگی در استان را سرعت غیرمجاز و غیرمطئمنه اعلام کرد.

به گزارش"خبردنا"، سرهنگ بهنام ویسی پور گفت: علت ۴۲ درصدتصادف‌های رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد ناشی از سرعت غیرمجاز و غیرمطمئنه است، ضمن اینکه ۲۲ درصد سوانح به دلیل بی توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی و ۲۰ درصد نیز ناشی از انحراف به چپ اتفاق می‌افتند.

او می‌گوید: ۷۹ درصد خودرو‌های مقصر در تصادف‌های استان را خودرو‌های سواری شخصی و کمتر از یک درصد را ناوگان عمومی تشکیل می‌دهند.

به گفته سرهنگ ویسی پور؛ از ابتدای امسال تاکنون، تلفات تصادف‌های منجر به فوت در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد عریض نبودن جاده‌های استان را یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات دانست و ادامه داد: جاده‌هایی که چهار خظه و تعریض شدند مشکلاتی از جمله؛ نبود جداکننده فیزیکی، دوربرگردان ایمن و روشنایی دارند، همچنین جاده‌های رفت و برگشتی یا دوخطه با مشکلاتی همچون پیچ تند، پیچ مرکب، شیب تند، دیدنامناسب و ... مواجه هستند.

او با بیان اینکه بیشترین عامل مرگ و میر در تصادف‌های کهگیلویه و بویراحمد به علت صدمه‌ها وارده به سر است، ادامه داد: بستن کمربند ایمنی در کاهش این مساله مهم و موثر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: