به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۵۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد :
طرح کاداستر اراضی در 54 روستای استان آغاز شده است، اما با همه تلاش‌ها و منفعت بالایی که این طرح دارد از آن به خوبی استقبال نمی‌شود، در حالی مزایای ارزشمندی طرح کاداستر کشاورزی در ساماندهی اراضی دارد و می‌تواند خدمات ارزنده‌ای برای مالکین فراهم سازد

 خبردنا : مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۱۲۳ هکتار زمین در شهر‌های این استان در راستای قانون جهش تولید مسکن به نام سازمان ملی زمین و مسکن ثبت شد.

به گزارش " خبردنا " به نقل از تسنیم ، "زمان خوب" در نشست شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: 123 هکتار زمین در راستای قانون جهش تولید مسکن در استان به نام سازمان ملی زمین و مسکن ثبت شده که از این تعداد، 5 پلاک ثبتی با 83 هکتار در گچساران، یاسوج 25 هکتار و دنا و بهمئی 15 هکتار بوده است.

وی عنوان کرد: یک میلیون و 365 هزار هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون تثبیت و در سامانه جامع املاک ثبت و بارگذاری شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: حجم خدمات الکترونیکی این سازمان با عبور از فرآیند‌های سنتی به حدود 90 درصد رسیده است.

خوب از ثبت 20 هزار شرکت در سامانه ثبت شرکت‌ها در استان خبر داد و افزود: ثبت شرکت‌ها یکی از زیر شاخه‌های ثبت اسناد و املاک در حوزه اقتصادی بوده و با ثبت شرکت و موسسات، آسایش و امنیت اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری و معاملات ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح کاداستر اراضی در 54 روستای استان آغاز شده است، اما با همه تلاش‌ها و منفعت بالایی که این طرح دارد از آن به خوبی استقبال نمی‌شود، در حالی مزایای ارزشمندی طرح کاداستر کشاورزی در ساماندهی اراضی دارد و می‌تواند خدمات ارزنده‌ای برای مالکین فراهم سازد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از چالش‌های آینده، زمین و مالکیت اراضی است، تاکید کرد: در این طرح حدبندی اراضی با خطای کمتر از 20 سانتی متر بوده که این اندازه هم قابل احیاء است.

وی تصریح کرد: انجام این طرح رایگان بوده و هیچ گونه هزینه‌ای برای نقشه‌برداری و تشکیل پرونده دریافت نمی‌شود و سند مالکیت تک برگ در اختیار مالکین قرار می‌گیرد که علاوه بر صیانت از عرصه، امتیازات بالایی نیز در بر خواهد داشت.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
0
0
رایگان ؟ کجا رایگان است ، در استان اردبیل برای هر هکتار یک و نیم میلیون پول نقشه برداری میگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر: