به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۵۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
وقتی موردی مصوب می‌شود، همه دستگاه‌ها موظف به پیگیری هستند، بنابراین وقتی شد در مدت ۶ ماه مشکل آب، برق و راه گلزار‌های مطهر شهدا رفع شود، باید انجام شود، این در حالی است که با گذشت ۴ ماه هنوز برخی مصوبه‌ها اجرایی نشده اند.

خبردنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدا و موزه دفاع مقدس یاسوج خبر داد.

به گزارش"خبردنا"، کیامرث حاجی‌زاده خون شهدا را تضمین کننده و ادامه دهنده انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امسال ۵۵ میلیارد تومان اعتبار از متمم سفر رئیس جمهور، اعتبار‌های استانی و توازن و سایر محل‌ها برای ساماندهی گلزار شهدا و موزه دفاع مقدس یاسوج اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه برای رسیدگی به گلزار شهدا نباید دنبال تبصره و ماده باشیم، افزود: اعتباری که پارسال برای گلزار شهدا اختصاص یافته بود، ۵ میلیارد تومان بود، اما امسال به بیش از ۱۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

حاجی زاده با انتقاد از اجرایی نشدن برخی مصوبه ها، ادامه داد: وقتی موردی مصوب می‌شود، همه دستگاه‌ها موظف به پیگیری هستند، بنابراین وقتی شد در مدت ۶ ماه مشکل آب، برق و راه گلزار‌های مطهر شهدا رفع شود، باید انجام شود، این در حالی است که با گذشت ۴ ماه هنوز برخی مصوبه‌ها اجرایی نشده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر رفع مشکل آب، برق و گاز و انجام سایر کار‌ها در گلزار مطهر شهدا، گفت: ۳ دستگاه متولی مشکلی به لحاظ اعتباری ندارند و در مناطقی هم که این کار‌ها صورت گرفته، باید تکمیل شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: شهرداری یاسوج در مدت یک ماه موظف است ساماندهی گلزار شهدا را انجام دهد و در بحث اعتباری به شهرداری کمک می‌کنیم.

تکمیل تپه نورالشهدا با اختصاص اعتبار

او به اقدام ارزشمند انجام شده در تپه نورالشهدا یاسوج و استفاده از معماری ایرانی و اسلامی اشاره و اضافه کرد: ۲۳ میلیارد تومان از محل نفت برای تکمیل تپه نورالشهدا یاسوج، سی‌سخت، باشت، دهدشت و سایر مناطق اختصاص داده شد، ضمن اینکه ۲ میلیارد تومان هم برای گلزار شهدای باشت در نظر گرفته شد.

حاجی زاده مجموع اعتبار اختصاص یافته برای ساماندهی گلزار شهدا و تکمیل تپه نورالشهدا را ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۱۰ میلیارد تومان برای موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شد که مجموعه اعتبار‌ها به ۵۵ میلیارد افزایش می‌یابد و حرکت جدی با نگاه فرهنگی صورت گرفته است.

رضا پارسیان نژاد، مدیرکل بنیاد شهید گفت: تعداد گلزار‌های شهدا در استان ۵۳۱ مورد است که ۴۷۳ مورد ساماندهی شده، ۱۶ مورد در دست اقدام و ۴۲ مورد ساماندهی نشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: