به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۶۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
در طرح جامع، زمینی که به عنوان منابع ملی قابلیت واگذاری داشته باشد وجود ندارد و زمین‌ها همه کشاورزی است و قرار شد سازمان ملی مسکن و وزارت راه و شهرسازی به ما کمک کنند و خرید زمین را انجام دهند، ولی زمانی که صاحبان زمین متوجه این موضوع شدند، قیمت‌ها را افزایش دادند.

خبردنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد کمبود زمین را مشکل اصلی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان عنوان کرد.

به گزارش"خبردنا"، کیامرث حاجی‌زاده یکی از چالش‌ها در طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد را نبود و کمبود زمین عنوان کرد و گفت: در شهر‌های یاسوج، باشت و سی‌سخت با چنین مشکلی مواجه هستیم.

او سهمیه استان در سال اول دولت سیزدهم را ۱۰ هزار واحد عنوان کرد و افزود: کار ساخت ۷ هزار واحد آغاز شده، ولی مشکل اصلی در مرکز استان است و تاکنون عملیات ساخت ۷۰۰ واحد در مرکز یاسوج شروع شده است.

حاجی زاده می‌گوید: در طرح جامع، زمینی که به عنوان منابع ملی قابلیت واگذاری داشته باشد وجود ندارد و زمین‌ها همه کشاورزی است و قرار شد سازمان ملی مسکن و وزارت راه و شهرسازی به ما کمک کنند و خرید زمین را انجام دهند، ولی زمانی که صاحبان زمین متوجه این موضوع شدند، قیمت‌ها را افزایش دادند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای رفع این مشکل طرح‌هایی در دستور کار داریم و در حال مطالعه آن‌ها برای مرکز استان هستیم و بدون شک ایثارگران در اولویت طرح نهضت ملی مسکن هستند و قرار شد اداره‌ها زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن با اولویت کارمندان و ایثارگران واگذار کنند.

این مقام مسئول می‌گوید: اداره‌هایی که زمین‌های مازاد خود را واگذار کنند، تسهیلات بلاعوض دریافت خواهند، اداره‌هایی هم که زمین دارند، اما کاربری مسکونی ندارد برای ساخت مسکن خانواده شهدا تغییر کاربری داده می‌شود، ضمن اینکه تا حدودی این مشکل در سی‌سخت مرتفع شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: