به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۶۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

خبردنا: رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سه مرد و دو زن سارق در جریان انجام دو عملیات پلیسی خبر داد.

 

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته تیمی از ماموران کلانتری دربند درحال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که به سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری سفید رنگ که دو آقا و یک خانم سرنشین آن بودند، مشکوک شدند. این افراد در حال پرسه‌زنی در محل و زاغ‌زنی خانه‌های ویلایی بودند و در همین راستا نیز ماموران رفتار آنان را تحت نظر قرار دادند.  

وی با بیان اینکه ماموران برای بررسی بیشتر به متهمان مراجعه کردند، گفت:‌ سرنشینان این خودرو با مشاهده خودروی پلیس از محل متواری شدند که در پی آن عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و متهمان آغاز شد. در ادامه تعقیب و گریز که دقایقی به طول انجامید، مجرمان اشیایی را از داخل ماشین به سمت خودروی پلیس پرتاب کردند که با مهارت ماموران خودروی این افراد متوقف شده و هر سه متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

 

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به بازرسی از خودروی متهمان گفت:‌ ماموران در بازرسی از خودروی مذکور یک قبضه سلاح جنگی، سه قبضه انواع سلاح سرد و یک عدد افشانه دفاع شخصی را کشف و ضبط کردند. همچنین متهمان که بین ۳۵ تا ۴۲ سال سن داشتند، به مقر انتظامی منتقل شده و در آنجا تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن اعتراف کردند که با همکاری یکدیگر قصد زورگیری از صاحبان خانه‌های ویلایی در محله دربند را داشتند که توسط ماموران شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت همچنین از دستگیری زوج موبایل قاپ حین سرقت در غرب تهران خبر داد و گفت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری ستارخان در حال گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت  دو ترک با سرنشینی خانم که در حال پرسه زنی و زاغ زنی شهروندان  داخل پیاده رو بودند مشکوک شده و متهمان را تحت نظر قرار دادند.

 

 

وی با بیان اینکه متهمان در همین حین با سرعت از کنار یکی از شهروندان حرکت کرده و اقدام به سرقت تلفن همراه وی کردند، افزود: ماموران سریعا وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز کوتاه و در یک عملیات ضربتی موتورسیکلت را متوقف و هر دو متهم را زمین گیر و دستگیر کردند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه متهمان ۲۱ و ۳۴ سال سن داشتند، گفت:‌این افراد در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه با همدستی یکدیگر به روش موبایل قاپی معترف شدند. یکی از این افراد سابقه‌دار بود و قبلا هم به دلیل سرقت بازداشت شده بود. در حال حاضر  تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی این زوج سارق ادامه دارد.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ هر پنج متهم دستگیر شده در این دو عملیات پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند و تحقیقات درباره آنان همچنان ادامه دارد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: