به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۶۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
امکان تمدید گواهی بهداشتی ۱۰ مرغداری دیگر به دلیل مسائل زیست محیطی و مشکلات بهداشتی وجود ندارد و غیرقابل احیا هستند و در صورتیکه مالکان خواهان دریافت مجوز برای مرغداری هستند، باید مکان دیگری را انتخاب و مجوز دریافت کنند.

خبردنا: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بر فعال شدن مرغداری‌های راکد باهدف رفع کمبود این محصول در استان تاکید کرد.

به گزارش"خبردنا"، رضا بهنام‌پور تعداد مرغداری‌های راکد در کهگیلویه و بویراحمد را ۲۰ واحد اعلام کرد و گفت: با فعال شدن این واحد‌های تولیدی راکد شاهد افزایش تولید مرغ و رفع مشکل تولید این محصول پرمصرف و پرطرفدار در استان خواهیم بود.

او تعداد مرغداری‌های استان را ۱۴۶ واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد مرغداری فقط ۱۱۶ واحد فعال و ۲۰ مرغداری راکد نیز قابل احیا هستند.

بهنام پور می‌گوید: امکان تمدید گواهی بهداشتی ۱۰ مرغداری دیگر به دلیل مسائل زیست محیطی و مشکلات بهداشتی وجود ندارد و غیرقابل احیا هستند و در صورتیکه مالکان خواهان دریافت مجوز برای مرغداری هستند، باید مکان دیگری را انتخاب و مجوز دریافت کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه براساس برنامه سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ مجوز تاسیس مرغداری ممنوع بود و امسال جاری آزاد شد، افزود: تسهیلات بانکی منوط به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مرغداری است و ۳۰ درصد دیگر را تسهیلات می‌گیرند و متقاضیان این شرایط را دشوار می‌دانند که در این باره نامه‌نگاری انجام شده که استان این شرایط را ندارد و باوجود ۳۴ مجوز در دست مردم، اما تسهیلات نیست.

این مقام مسئول می‌گوید: در حالیکه برای گاوداری‌ها، پرورش شترمرغ، بره و دیگر موارد ۸۰ درصد تسهیلات می‌دهند و ۲۰ درصد با سرمایه‌گذار است، اما مرغداری ۷۰ درصد با سرمایه‌گذار و ۳۰ درصد تسهیلات است.

نام:
ایمیل:
* نظر: